Ankan1
Ny medlem
- Gick med
- 14 Jul 2011
- Hoj
- Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Var med om en lite lustig incident idag när jag kom ifatt två mc och efter att en stund ha studerat eländet på den sista hojen där den kvinliga passageraren uppenbart färdades i jeans och gympaskor beslöt mig för att köra om.Passerar den första hojen närmast mig och ska fortsätta med omkörningen av den andra och sista hojen (den som ligger först) när han plötsligt slår på vänster blinkers och drar sig snabbt mot mitten.Fick rena skrämselhickan om han inte hade sett mig vilket verkade tveksamt.Drar mig snabbt ut så långt jag kan mot vänster sidmarkering när jag nu är i jämnhöjd med den mc som blinkar och tänkt svänga.Hjärnan gick nu snabbt och jag insåg att han förmodligen måste sänka farten för att kunna genomföra svängen när farten var relativt hög där jag nu tar mig förbi.
Scenariet jag också skulle kunna ha gjort är att jag efter omkörningen av den första hojen bromsat ner rejält och klämt mig mellan dessa två mc med full broms när jag såg att denna första mc började blinka vilket garanterat orsakat problem för den mc jag körde förbi när avståndet mellan de två var liten.Eller ställt mig på full broms och låtit denna mc som jag precis kört om låtit mig passera igen till höger om mig.Så frågan är, vad f_n gör man.
Scenariet jag också skulle kunna ha gjort är att jag efter omkörningen av den första hojen bromsat ner rejält och klämt mig mellan dessa två mc med full broms när jag såg att denna första mc började blinka vilket garanterat orsakat problem för den mc jag körde förbi när avståndet mellan de två var liten.Eller ställt mig på full broms och låtit denna mc som jag precis kört om låtit mig passera igen till höger om mig.Så frågan är, vad f_n gör man.
Last edited: