Avgasport rs -97

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Hoj
Zx9R -99
Tjenna ..
jag har problem med min avgasport... för det ska väl finnas en "kontakt" som det bara är att plugga i där eller?.. Men på min är det rent inget skit där .. utan om jag ska ha nått där får jag löda... sen är det ett sånt jävla hemmabyggen den där jävla skämt elen så det inte är sant.. så nu undrar jag hur vad när ska jag göra för att få den där jävla porten att öppna sig helt?.. jag har ju konstaterat att det ska finnas 2 sladdar som ska LÖDAS fast ... Men hemma "hobby" byggendet av alla dessa små elgrejer hindrar mig.. några förlsag?

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Har du alltså alla delar till den?
Motor, vajer och allt "därnere"?
På min går det en kontakt som man sätter i en annan kontakt..

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Hoj
Zx9R -99
Svanen skrev:
Har du alltså alla delar till den?
Motor, vajer och allt "därnere"?
På min går det en kontakt som man sätter i en annan kontakt..

JO jag har allt förutom själv kontakten på den guldiga "cylinder formade grejen" kommer ej ihåg vad den heter ... men jag ser vart dom lött förut.. dock vet jag ej vilka kablar det är för det är rena kaoset där :fatta! :fatta!

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
ingen förtillfället
BlueNinJa skrev:
JO jag har allt förutom själv kontakten på den guldiga "cylinder formade grejen" kommer ej ihåg vad den heter ... men jag ser vart dom lött förut.. dock vet jag ej vilka kablar det är för det är rena kaoset där :fatta! :fatta!

Akta er för ninjan idag, han är barbariskt agressiv förtillfället (egen erfarenhet) :D

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Mr_Malossi skrev:
Akta er för ninjan idag, han är barbariskt agressiv förtillfället (egen erfarenhet) :D

Kan vara snäll och ge er tipset att köra med den uppe hela tiden min gick väldigt mycket bättre då trots att den är injusterad på rätt sätt:)

Bara att ge den + & - hela tiden den bryter på minus så du har kontinuelig + bara att mäta och koppla in:)

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Hoj
Zx9R -99
RS "Alex" skrev:
Kan vara snäll och ge er tipset att köra med den uppe hela tiden min gick väldigt mycket bättre då trots att den är injusterad på rätt sätt:)

Bara att ge den + & - hela tiden den bryter på minus så du har kontinuelig + bara att mäta och koppla in:)

Jag hittade en sladd som inte gick nånstans utan bara var där ..provade koppla in men inget hände och den var plus Så jag vet inte jag.. dom har ju strulat rätt mycket med elen .. det är den på kortet med eltejp runt om sig.. sen ser ni ju hur den ser ut .. lite dålig kvalla dock!..

Bifogat

• DSCF0033ogmjord.JPG
    DSCF0033ogmjord.JPG
    20.6 KB · Visningar: 70

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Hoj
Zx9R -99
Jag kan ha hittat rätt nu... men den typ slutar öka fart på 8 k.. då måste jag växla för den typ "övervarvar" nytt bakdrev kanske ? 42 kuggar nu..

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
vad är det du har lyckats med att få den att öppna vid 8,5k rpm eller att ha den öppen hela tiden??

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Hoj
Zx9R -99
Hmm det är det jag inte vet .. för den är ju sönder .. för ddu ser ju å kortet att kontakten är borta. hade öppnat den helt med "kattstrypare" förr .. då gick den ju 130-140.. men nu gör den 120.. och slutar öka farten vid 8000 varv.. du ser lite plast näöstan i mitten längst ner på bilden.. jag tror det är den som ska kopplas in iallafall.. för det gjorde jag igår då blev det så här..

#Lind

Vem fan är Harley Davidson?
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
Husaberg fs650, rs125 Såld!
om den går bäst helt utan avgasport så kan man väl bara ta bort hela skiten och boma igen hålet där hela anordningen satt....lr++?? så ska jag testa iaf för jag ahr ingen variabelav.. utan det verkar vara en bricka lr liknande...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...