Avgasportarna på Honda CRM 125?!

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Hallådär! Nyligen fick jag hem min nya cylinder + kolv och hela köret.. efter det att den skar för någon dryg månad sedan. Efter många om och men så fick jag på allt och hon startade! jag hällde lite extra olja här o var för att den inte skulle skära igen så jag körde en runda men satan va dåligt den går.. ähh tänkte jag de e väl för att jag hällde extra olja i tanken plus att den får olja via separatsmörjningen också. Men icke.. det är nån vajsing med avgasportarna.. kollade lite.. skruvade lite.. satte ihop skiten igen.. ja jävlar! nu går den ju som den ska igen! wohooo.. stängde av den efter en kort tur.

Vaknar nästa morgon, slänger på mig all utrustning och ska köra till skolan.. efter 100m konstaterar jag att den går som skit igen =/ nähä?! vafan nudå? kör vidare till skolan och ikväll skruvade jag ner skiten och kollade igen.. men allt ser ju bra ut? :confused: jaja, skruva lite igen och kollar.. skitsamma, jag får väl köra den på verkstad imorron så dom kan kolla på den.. testar en liten repa innan jag låser in den för natten för säkerhets skull.. Nu går den ju som den ska igen?!! nä nu blir jag arg.. frågan är om den funkar imorgonbitti när jag ska till skolan? om inte.. vaffan ska jag göra? Vad kan felet vara? det kan väl inte vara någonting annat än portarna eftersom de funkar när jag har skruvat där nere? Såg att insugsgummit var lite torrt och där var sprickor.. kan det vara det? och varför skulle den då bete sig såhär? funkar när man skruvar på portarna lite?

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
Låter ju helt konstigt men jag tror inte att det är att det är för att du har några sprickor i insugsgummit , har inte haft problem med mina avgasportar men hör med Fyxim. Han är ju trots allt Crm gudarnas tempel guru :rolleyes:

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Hojlös för tillfället =(
Vaaaa? En CRM som krånglar?? :3freak

Har för mig att frew, på forumet, snacka om att man skulle byta något när man satte på avgasporten på nya cylindern. Mer än så vet jag inte...

:död

Bearnikow

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Hoj
XR Motard
Om det är fel på avgasportarna så kan det vara glapp i nån sladd.

Annars kanske de har kärvat fast när du hade i extra olja/ ny cylinder.

Stannar de öppna eller stängda när det är fel?

Är de ordentligt inställda vid markeringarn???

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Bearnikow skrev:
Om det är fel på avgasportarna så kan det vara glapp i nån sladd.

Annars kanske de har kärvat fast när du hade i extra olja/ ny cylinder.

Stannar de öppna eller stängda när det är fel?

Är de ordentligt inställda vid markeringarn???

strecken sitter inte mittemot varandra hur man än skruvar o har sig.. den andra jäkla fjädergrejen fjädrar och då ställs markeringarna om =/ kanske ska vara så då.. jaja, den funkar nu iaf :D

Bearnikow

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Hoj
XR Motard
SkorvKalle skrev:
strecken sitter inte mittemot varandra hur man än skruvar o har sig.. den andra jäkla fjädergrejen fjädrar och då ställs markeringarna om =/ kanske ska vara så då.. jaja, den funkar nu iaf :D

Nu var det ett par jag hade min CRM så mitt minne om strecken börjar tyna bort, men ifall det funkar så är det ju bara att vara glad :yoparty

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...