Avgsventiler Honda NSR125?

gazol

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
Honda CBR 600F -98
Är det någon som vet var man skulle kunna få tag på
några begagnade avgasventiler till en Honda NSR årsmodell 1989?
Jag haar letat febrilt hos olika mc-skrotar och även frågat privata,
men de finns ju ingenstans så nu undrar jag om ngn här vet någonting om var man kan få såna begagnat i bra skick..

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
gazol skrev:
Är det någon som vet var man skulle kunna få tag på
några begagnade avgasventiler till en Honda NSR årsmodell 1989?
Jag haar letat febrilt hos olika mc-skrotar och även frågat privata,
men de finns ju ingenstans så nu undrar jag om ngn här vet någonting om var man kan få såna begagnat i bra skick..

Var nån skrot (Vet inte namnet) som hade en fått in en NSR nyligen.

Säkerligen nån här som har koll på var det är..

gazol

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
Honda CBR 600F -98
jag har letat på de skrotar som fannslistade här i forumet men inget resultat, men om ngn vet någon mer skrot så säj det gärna

Solid snake

Guest
Padde skrev:
Var nån skrot (Vet inte namnet) som hade en fått in en NSR nyligen.

Säkerligen nån här som har koll på var det är..

Fleninge skrot hade den, du trådstartaren, kolla mc skrotar i sverige tråden i teknikforumet, den ligger länkad där.

gazol

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
Honda CBR 600F -98
Solid snake skrev:
Fleninge skrot hade den, du trådstartaren, kolla mc skrotar i sverige tråden i teknikforumet, den ligger länkad där.

Japp, har kollat alla varenda j**vla skrot som fanns på listan men ingen hade ngt, inte solitude heller, men har ngn nån aning på ställen i stockholmsområdet som har nya i lager så går det nog säkert också'

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
gazol skrev:
Japp, har kollat alla varenda j**vla skrot som fanns på listan men ingen hade ngt, inte solitude heller, men har ngn nån aning på ställen i stockholmsområdet som har nya i lager så går det nog säkert också'
Varför ska dom ha i lager? Inte direkt högsäsong nu... Gör väll inget om det tar lite tid o få dom?

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Varför inte bara köpa nya? Kan inte kosta så mycket. Beställ från Tyskland..

Solid snake

Guest
NSR_Martin skrev:
Varför ska dom ha i lager? Inte direkt högsäsong nu... Gör väll inget om det tar lite tid o få dom?

Varför inte göra det nu så e det klart till säsongen börjar............

Solid snake

Guest
NSR_Martin skrev:
Såååååååååååå lång tid tar det inte för dom o komma hem... :7peta

Men det är ändå klart till säsongen börjar + att han kan fixa andra småsaker sen också..................... :7peta :7peta :7peta :7peta :7peta :7peta :7peta :7peta :7peta

Solid snake

Guest
NSR_Martin skrev:
Han kan fixa småsakerna medans han väntar på avgasportarna, bra va?

Eller så kan han skaffa avgasventilerna direkt o småpilla sen.

Portar kan du inte köpa, då får du köpa ny cylinder för att få nya portar. :7peta

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Solid snake skrev:
Eller så kan han skaffa avgasventilerna direkt o småpilla sen.

Portar kan du inte köpa, då får du köpa ny cylinder för att få nya portar. :7peta
Definera port, definera ventil, tack.

Menar du att porten är ventilhuset som ventilerna, portarna, sitter i? Intressant tankegång...

gazol

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
Honda CBR 600F -98
NSR_Martin skrev:
Definera port, definera ventil, tack.

Menar du att porten är ventilhuset som ventilerna, portarna, sitter i? Intressant tankegång...

jadu, det är nog ventilerna som reglerar hur stort avgashålet är jag menar... och anledningen till att de helst skulle finnas i lager är att jag skall tll sverige över helgen(för de som inte vet det så ligger Närpes ca 80 km söder om Vasa) och de är mycket billigare både nya och begagnade där över...

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
gazol skrev:
jadu, det är nog ventilerna som reglerar hur stort avgashålet är jag menar... och anledningen till att de helst skulle finnas i lager är att jag skall tll sverige över helgen(för de som inte vet det så ligger Närpes ca 80 km söder om Vasa) och de är mycket billigare både nya och begagnade där över...
Jag vet vad du menar, de flesta menar samma sak med avgasport och avgasventil... Bara solid som försöker krångla till det...
Va det inte nån tråd om det där dom kom fram till att det borde heta avgasport? Hehe

Hursomhelst, gå till nån autoriserad hondaverkstad o be dom ta hem ett bar portar, ventiler, whatever, till dig....

Solid snake

Guest
Anton_Ljunghusen skrev:
Variabel avgasport/avgasventil, same shit

Men om nån hade sagt "men öööh typ, coolt ska köpa nya portar till min cylle bah typ lixom" hade jag fan bara garvat åt den jäveln o gett honom en smäll på käften.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...