Gix
Produktionsutvecklare
Köpte min hoj av en kille i Sverige, å vi hade en massa problem redan då med olika pappersjobb som måste göras eftersom han sålde den till utlandet... men, det löste vi till slut!
Men, nu är det så, att jag fått mail av honom (2 månader senare), å nu menar han att han inte kan avregistrera sin före detta hoj vid Vägverket (eller vad det nu heter i Sverige) utan att ha en kopia på mitt registreringsutdrag från Finland!
Visst kan jag skicka ett sånt, men jag undrar:
- Det är ju min sak när jag vill registrera den i Finland
tänk om jag bara vill ha den i garaget i 30 år för att posa med, får han inte den avregistrerad från sitt namn då på 30 år i Sverige???
- Tänk om jag köpt den för att aldrig ha menat att registrera eller försäkra osv. utan bara köra på bana osv., hur gör han då???
Tycker det här är jätteskumt...
Börjar tvivla på det svenska Vägverkets kompetens
Någon som vet nått om detta?

Men, nu är det så, att jag fått mail av honom (2 månader senare), å nu menar han att han inte kan avregistrera sin före detta hoj vid Vägverket (eller vad det nu heter i Sverige) utan att ha en kopia på mitt registreringsutdrag från Finland!
Visst kan jag skicka ett sånt, men jag undrar:
- Det är ju min sak när jag vill registrera den i Finland

- Tänk om jag köpt den för att aldrig ha menat att registrera eller försäkra osv. utan bara köra på bana osv., hur gör han då???
Tycker det här är jätteskumt...

Börjar tvivla på det svenska Vägverkets kompetens

Någon som vet nått om detta?