AVSTÄLLBAR Försäkring till Hayabusa -05?

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Ok.. fick skitdåliga nyheter från Trygg Hansa. Dom gör om min försäkring till helårsförsäkring och vill att jag ska betala 1350:-/mån när min hoj står larmad och fastkedjad i en betongpelare med ett kapell över sig i 6månader... SKANDAL!!

Nån som har tips på försäkringsbolag där det går att ställa av på vintern och ha garageförsäkrig? Givetvis ska premien när den är påställd vara hyfsad den med.

30+, bor i innerstan Sthlm, letar halvförsäkring.

EDIT: Jag söker alltså tips om förmånliga försäkringar just till denna hoj, exempelvis från nån som har en likadan hoj och har en bra försäkring. Jag har ringt Trygghansa, Folksam, If och ingen av dom har, enligt mig, något attraktivt att erbjuda.

Mvh

Last edited:

ogge5

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Kawasaki zx6r -98
Folksams försäkring är avställningsbar. Fast dom brukar dock vara snuskigt dyra..

Wirre

Mr Outlaw ;)
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
CB1000RA -09
Ja kör Folksam, inte då SMC-försäkringen me 25% självrisk, utan deras vanliga.
Den är avställningsbar, men ja vet inte vad den kostar avställd.
Så kolla me dom :tummenupp

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Ja kör Folksam, inte då SMC-försäkringen me 25% självrisk, utan deras vanliga.
Den är avställningsbar, men ja vet inte vad den kostar avställd.
Så kolla me dom :tummenupp

Borde nämnt det.. jag har kollat med folksam, dom ville ha 850:- i månaden avställt..vilket skämt, jag betalade 120:- förra säsongen hos trygghansa..

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Letade nyligen bolag till min Busa -08 och det var ingen lek...If skulle ha...ta-taaaa... 65k hel/hel och 28k för halv. :gnissla Folksam föreslog 45k hel och 22k halv, samma som Länsförsäkringar. Övriga bolag sålde inga avställningsbara försäkringar.

Killen på LF var kul när jag frågade honom de inte vägde in olycksstatistik på modell och individ vid premiesättningen. "Näee, så gör vi inte, vi kan inte bryta ned datan så. Jag ser bara att den har 197 hästar, går fort och då kostar det. På person är det helt omöjligt" "Ok så du kan inte se om jag klotat en hoj åtta gånger samma sommar, inte ens om den var försäkrad hos er tidigare, tex via Yamaha Power insurance?" "näää, det går inte...den försäkringen är lite special också, den datan har inte jag. Vi skulle behöva va 500 man här om vi skulle gå ned på personnivå...."

Så det bidde en halv hos Trygg-Hansa för 11600 helår (ska jämföras med 7500 hel/hel för SP1an)...:gnissla

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Hoj
GSXR 750 98:a
http://www.vesta.se/

Kolla de.
Fick en ofert via något sådant dära bolag som skulle försäkra om min hoj. De var riktigt billiga. kunde nästa konkurera med priserna jag fick när den är skriven på min mor (har endast trafik)

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
KTM 690 SMC 2010
Min försäkring gick inte ens att ta bort på trygg hansa när hojen inte gick att köra pga att den var skuren. Enda sättet att bli av med försäkringen var att "sälja" den till farsan(kundservice gav mig rådet). Jag föreslår att du gör samma sak om du har någon lojal person du litar på. Det är inte alltför krångligt(du behöver bara skriva på ett papper) och du tjänar en slant på att göra det.

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Jaha, vad är då problemet? :va Ta dom igen! :mattias

Ja om du läser första inlägget så ser du att trygghansa inte längre har avställbar försäkring :näsblod

http://www.vesta.se/

Kolla de.
Fick en ofert via något sådant dära bolag som skulle försäkra om min hoj. De var riktigt billiga. kunde nästa konkurera med priserna jag fick när den är skriven på min mor (har endast trafik)

Tack ska kolla med dom, jag fick en offert via insplanet igår, 12000/år för halv, dock EJ avställbar. Salu Ansvar var det som erbjöd detta.

Last edited:

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Letade nyligen bolag till min Busa -08 och det var ingen lek...If skulle ha...ta-taaaa... 65k hel/hel och 28k för halv. :gnissla Folksam föreslog 45k hel och 22k halv, samma som Länsförsäkringar. Övriga bolag sålde inga avställningsbara försäkringar.

Killen på LF var kul när jag frågade honom de inte vägde in olycksstatistik på modell och individ vid premiesättningen. "Näee, så gör vi inte, vi kan inte bryta ned datan så. Jag ser bara att den har 197 hästar, går fort och då kostar det. På person är det helt omöjligt" "Ok så du kan inte se om jag klotat en hoj åtta gånger samma sommar, inte ens om den var försäkrad hos er tidigare, tex via Yamaha Power insurance?" "näää, det går inte...den försäkringen är lite special också, den datan har inte jag. Vi skulle behöva va 500 man här om vi skulle gå ned på personnivå...."

Så det bidde en halv hos Trygg-Hansa för 11600 helår (ska jämföras med 7500 hel/hel för SP1an)...:gnissla

En sak är säker, det kostar o ligga på topp ;) När jag ringde IF ville dom inte ens teckna. Jag håller med dig ang ditt resonemang. Skadefria år o ålder gör ju fan ingen skillnad på premien, vilket det gör om man jämför med bil. Har man en plastraket så kostar det skjortan oberoende på skadefria år osv. Största anledningen till att jag köpte en busa var att min förra hoj (kawa z1000) var för liten o jag behövde en stor hoj till mina 193cm, de extra 50 hästarna var bara en bonus :D

Wide

egen
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
Braaaaap
Ringa får du göra sjäv men här är några nummer från min ringaruntochkollaförsäkringslista :pannkyss

Nummren är till Halland men de kan säkert koppla runt dig till rätt kontor.

Länsförsäkringar 035 15 10 00

Salus ansvar 0200 87 50

Tennant 0771 326 326

Folksam Försäkringar 0771-950 950

IF 0771-655 655

Folksam 077 11 11 600

Moderna försäkringar Telefon 0200-259 259
Bilsport MC försäkring

Svealand tel. 0771-388 300

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Ringa får du göra sjäv men här är några nummer från min ringaruntochkollaförsäkringslista :pannkyss

Nummren är till Halland men de kan säkert koppla runt dig till rätt kontor.

Länsförsäkringar 035 15 10 00

Salus ansvar 0200 87 50

Tennant 0771 326 326

Folksam Försäkringar 0771-950 950

IF 0771-655 655

Folksam 077 11 11 600

Moderna försäkringar Telefon 0200-259 259
Bilsport MC försäkring

Svealand tel. 0771-388 300

Kan inte du ringa? haha... tack, ska prova lite senare idag. Salu Ansvar var det som erbjöd 12000/år halv förresten... låter svårslaget, men jag ska luska vidare.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
En sak är säker, det kostar o ligga på topp ;) När jag ringde IF ville dom inte ens teckna. Jag håller med dig ang ditt resonemang. Skadefria år o ålder gör ju fan ingen skillnad på premien, vilket det gör om man jämför med bil. Har man en plastraket så kostar det skjortan oberoende på skadefria år osv. Största anledningen till att jag köpte en busa var att min förra hoj (kawa z1000) var för liten o jag behövde en stor hoj till mina 193cm, de extra 50 hästarna var bara en bonus :D

:D Ja det är så jag resonerar även om det tar emot lite nu offseason...kallt, mörk och finanskris...:gnissla

Nä IF´s premier är ju satta för att avskräcka. Samtidigt tecknar de modeller som rimligen ligger oftare på sidan än just Hayabusan...kan inte se annat än att de och många andra bolag saknar bra systemstöd och en hel del data för att kunna göra justa riskkalkyler. Hade de det kanske det skulle krypa fram att det finns modeller och personer som är bra mkt bättre business än nuvarande kundbas.

Kan inte du ringa? haha... tack, ska prova lite senare idag. Salu Ansvar var det som erbjöd 12000/år halv förresten... låter svårslaget, men jag ska luska vidare.

Bilsport gillar inte hojar med 175 hk...:)

Last edited:

Niki

Evolution
Gick med
22 Sep 2008
Hoj
Yamaha FZ6a
IF ville ha 120000 för helförsäkring för Gsxr 750, 08'. Hon på kundservice skrattade glatt själv när hon fick fram det beloppet från deras system.

heeeeelt sjukt! :huvet

Jesper87

Medlem
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
Permanentlånar ysf750
jag har kollat med folksam, dom ville ha 850:- i månaden avställt..

Uh:va whatta??? Det ska väl inte kosta nåt om hojen är avställd....

Har ingen erfarenhet av just det med mc men jag har en bil som jag brukar ställa av på vintern som är försäkrad på folksam och betalar jag ingenting på vintern.

Jag tror inte det iallfall, skulle göra mig väldigt förvånad för jag har inga minnen av några sådanan inbetalningar.

Är det garageförsäkringen som kostar 850 kr i månaden?

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Uh:va whatta??? Det ska väl inte kosta nåt om hojen är avställd....

Har ingen erfarenhet av just det med mc men jag har en bil som jag brukar ställa av på vintern som är försäkrad på folksam och betalar jag ingenting på vintern.

Jag tror inte det iallfall, skulle göra mig väldigt förvånad för jag har inga minnen av några sådanan inbetalningar.

Är det garageförsäkringen som kostar 850 kr i månaden?

Japp stämmer.. halv kostar drygt 1250/mån och avställt 850 så skillnaden mellan att ha ett fordon försäkrat o ute i trafiken mot att den står i ett garage låst o avställt är HELA 400 numera... sjukt ologiskt!

försäkringsbolagen gör vad som helst för att dra in stålar, verkar som alla bolag gick över till årsförsäkring över en dag, för nu hittar jag inte ett bolag som har försäkring som går att ställa av (till rimligt pris)...

Jesper87

Medlem
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
Permanentlånar ysf750
kasst.... men om jag förstod dig rätt, om du struntar i garageförsäkringen så är det gratis? Kan det vara ett alternativ kanske?

/Jesper

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...