AVSTÄLLBAR Försäkring till Hayabusa -05?

Skuggan

Guest
Mmm tyvärr försäkrar dom bara BMW, Triumph och Honda helförsäkring..

Jag har min R1000 k4 på IF avställningsbar halvförsäkring. Just nu när den är garageförsäkrad kostar den 50:- i månaden.. När jag sedan ställer på den kostar den ju lite mer, men slår man ut det på hela året blir det knappt 6 lappar om året, tycker jag är ok för en sådan hoj.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
IF ville ha 120000 för helförsäkring för Gsxr 750, 08'. Hon på kundservice skrattade glatt själv när hon fick fram det beloppet från deras system.

heeeeelt sjukt! :huvet

120k??????? Du är ju Busan ett fynd....:yoparty :rolleyes:

Tycker det verkar vara ett jävla slöseri med tid totalt sett att släppa fram folk till kundservice och snacka premier när de istället bara kan säga att vi inte försäkrar den eller den modellen. Eller tror de på allvar att någon tecknar??

Uh:va whatta??? Det ska väl inte kosta nåt om hojen är avställd....

Har ingen erfarenhet av just det med mc men jag har en bil som jag brukar ställa av på vintern som är försäkrad på folksam och betalar jag ingenting på vintern.

Jag tror inte det iallfall, skulle göra mig väldigt förvånad för jag har inga minnen av några sådanan inbetalningar.

Är det garageförsäkringen som kostar 850 kr i månaden?

En avställd hoj kostar inget. Men då är den oförsäkrad. Vill man både ha kakan och äta den så finns det vissa bolag som tecknar garageförsäkring under lågsäsong.

Last edited:

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
120k??????? Du är ju Busan ett fynd....:yoparty :rolleyes:

Tycker det verkar vara ett jävla slöseri med tid totalt sett att släppa fram folk till kundservice och snacka premier när de istället bara kan säga att vi inte försäkrar den eller den modellen. Eller tror de på allvar att någon tecknar??

En avställd hoj kostar inget. Men då är den oförsäkrad. Vill man både ha kakan och äta den så finns det vissa bolag som tecknar garageförsäkring under lågsäsong.

Nope det tror dom inte men då har vi en sån där kul pryl..
Svensk lag kallas det visst... :tungan
Dom får inte neka nån trafikförsäkring och har dom ändå spenderat tiden på
att ta fram trafiken så är nog inte resten så tidsödande...
Är min vilda gissning...

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Jag har "löst" problemet. Jag kommer att förvara hojen oförsäkrat o avställt i en bekants garage.

Tack alla för tips och skulle ni få nys om nåt bra försäkring, tveka inte o posta den här :D

Dra åt helvete giriga jävla försäkringsbolag. :finger

wheelieman

I 300 kan ingen höra dig skrika
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Den enda jag har kvar står i bokhyllan
Trygghansas försäkringspremie är ju variabel beroende på om det är högsäsong eller inte.
Har min hos trygghansa helårs/helförs och den går ner ganska krafigt nu över vintern.

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Trygghansas försäkringspremie är ju variabel beroende på om det är högsäsong eller inte.
Har min hos trygghansa helårs/helförs och den går ner ganska krafigt nu över vintern.

Trygghansas försäkringspremie VAR variabel, dom har årsförsäkring numera, vilket du också kommer märka när ditt 12 månaders avtal går ut och det är dags att förlänga avtalet.

Last edited:

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Länsförsäkringar är roliga oxå! De har avställningsbar försäkring i skåne län men inte i jönköpings län på min båge!:confused:

Det var ju rätt "annorlunda" trodde att dom skulle ha samma regler överallt..:va

Bifffen

Våga Vägra
Gick med
18 May 2004
Hoj
Yamaha FZ1-N
IF ville ha 120000 för helförsäkring för Gsxr 750, 08'. Hon på kundservice skrattade glatt själv när hon fick fram det beloppet från deras system.

heeeeelt sjukt! :huvet

Förstår det med tanke på risken att den blir småsmulor under det första året är ganska stor.
Förstår inte varför ni gnäller över era premier.
Har ni inte råd att åka nyare sporthoj så låt bli det gjorde jag.
Och har aldrig varit nöjdare och gladare över en hoj

shag

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
busa 08
hayabusa

Har en busa 08,betalar 1700 i mån helförsäkring,garageförsäkring 48kr i månaden,har länsförsäkringar,men jag bor ju i västernorrland:yoparty

Busa78

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
Hayabusa -03 Biltema Editon
ta länsförsäkringar, skitbra att ha å göra med vid problem, alltid generösa,

man får vad man betalar för. (De har sån försäkring som du vill ha)
Jag hade ett annat bolag när min första hayabusa blev stulen, de var riktigt snåla. Vill inte hänga ut de här men ni vet nog vilket.
Hade länsförsäkringar på garaget i samma veva, och de ersatta mig utan krångel.

Det andra bolaget tog dessutom in mig på förhör för att bla se vad man är för snubbe. men
ändå...

annica_bara

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2008
Hoj
ingen
Har du prövat att ringa ngn och se om dom har MC-försäkring?

har provat att ringa, en del av dem kan man ju inte teckna alls med.. =(

Jag ringde till Liv Kompagniet, där tecknade jag en olycksfallsförsäkring, kan vara bra att ha med tanke på vad vi alla sysslar med =) För övrigt väldigt trevliga och pålästa om mc försäkringar.. :)

bilsport-mc är ju en annan aktör, men dom tar inte emot sportbågar, iallafall inte prismässigt..kelkoo var värdelöst..

jag ska forska lite till om de här..

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...