Avstrypa en suzuki rg92f?

Flobby

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Hoj
Suzuik RG125f 92
Hejan nu vill ja först å främst tacka alla som har hjälpt mig nu de har vart till stor användnig..nu har ja fixat så att min motor är på gång att lagas.

nu tänkte jag inrikta mig lite på strypnigarna då ja inte är så haj på detta tänkte ja fråga er snälla mäniskor vart dom sitter :D :confused: och är även intreserad av villken den bästa drevnig för hög topp fart men ändå bra ax

är de någon som har strypt av en rgf så kan den gärna förklara hur den gick såväll som toppfart som ax.. min msn är flobby87@hotmail.com

den får ni gärna adda om ni har några bra idér å gärna bilder på era maskiner mvh Kim

Last edited:

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Vet du först och främst om den är strypt/ostrypt?

Om den är strypt så är den förmodligen det i avgasportarna, eller rättare sagt, funktionen av portarna.

Strypningen är en kabel som går in i CDI-boxen och kopplar bort avgasportsmotorn. Låser alltså portarna i stängt läge.

Enligt papper som jag fick med på min hoj så skulle den vart strypt med en bricka i avgasröret också.

Flobby

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Hoj
Suzuik RG125f 92
Okej, nee det ända ja vet är att det är en svart kabel som hänger brevid cdi-boxen som är dän plockad från cdi-boxen :p Finns det inte nån mer? :O

tvålen skrev:
2167342 Vet du först och främst om den är strypt/ostrypt?

Om den är strypt så är den förmodligen det i avgasportarna, eller rättare sagt, funktionen av portarna.

Strypningen är en kabel som går in i CDI-boxen och kopplar bort avgasportsmotorn. Låser alltså portarna i stängt läge.

Enligt papper som jag fick med på min hoj så skulle den vart strypt med en bricka i avgasröret också.

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...