Axo skinnställ

kawanin

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2011
Hoj
-09 Kawasaki Ninja 250R
Tjena moss!

Har hittat ett billigt och snyggt Axo-ställ i strl 52 som jag ska köpa och undrar då om någon av er på forumet har någon koll på hur passformen är på dessa? Är de lika något annat märke? Jag är 182 cm och pendlar mellan 83-86 kg och är av päronföromen till kropp, alltså lite bredare om röva och midja:3freak

Hjälp belönas med tacksamhet!:tummenupp

i-are-baboon

100kg Fitnessfjolla
Gick med
27 Sep 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00 (Såld) Triumph Speed Triple -05
tycker 52 låter litet... är själv 180, väger ca 105, muskulöst byggd och har strl 56.. i vanliga fall borde 56:an vara för lång, men en hockeyröv modell större kompenserar för det..

så tycker du ska testa först om du har möjlighet...

kawanin

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2011
Hoj
-09 Kawasaki Ninja 250R
ska åka till lokala mcbutiken och prova ställ imorgon, men dom har inte märket axo, de har berik och a-star och nån till bara. Tror också 52 är för litet men om t.ex 54 passar på ett berik ställ bör det väl inte skilja jättemycket?

i-are-baboon

100kg Fitnessfjolla
Gick med
27 Sep 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00 (Såld) Triumph Speed Triple -05
det är svårt att säga från märke till märke, det kan tom skilja från modell till modell.. även om olika tillverkare anger samma bröstmått etc för en viss storlek så brukar de sitta helt olika.. Jag brukar kunna klämma in mig i de flesta
56:eek:r, även om Spyke och Berik är de enda som suttit bra hittills, så.... sitter inte skydden perfekt så kommer de inte skydda dig heller.. så köp inget utan attt först prova..

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife