Axo-ställ, bra eller anus?

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Ska till att inhandla ett ställ nu i dagarna, mycket rea nu så jag tänkte passa på!

Hittat ett 2-delat Axo-ställ (skinn), som jag tycker satt schysst, frågan är hur dom är i kvalitét? Kommer inte ihåg modell-namnet, men det kostade 7900 kr innan rabatt om det säger nåt? :va

Har ni fickor på era ställ? Det fanns inte en enda på detta, kan vara kul att få med sig lite pengar och mobil när man är ute och åker!

Tacksam för svar och shysst vägledning, då jag är nybliven åkare och detta blir mitt första ställ såklart! :tummenupp

//Tommy

Jensa

Behov av ännu mera pengar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZ426-02 såld,R6ss såld
T.Jonasson skrev:
2596532 Ska till att inhandla ett ställ nu i dagarna, mycket rea nu så jag tänkte passa på!

Hittat ett 2-delat Axo-ställ (skinn), som jag tycker satt schysst, frågan är hur dom är i kvalitét? Kommer inte ihåg modell-namnet, men det kostade 7900 kr innan rabatt om det säger nåt? :va

Har ni fickor på era ställ? Det fanns inte en enda på detta, kan vara kul att få med sig lite pengar och mobil när man är ute och åker!

Tacksam för svar och shysst vägledning, då jag är nybliven åkare och detta blir mitt första ställ såklart! :tummenupp

//Tommy
Själv tycker jag AXO är helt ok:tummenupp , har kraschat 2 ggr med mitt ena skinnställ som är ett 2 delat AXO-ställ utan att det gått sönder!
Evo ngt heter det tror ja!

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Jensa skrev:
2596557 Själv tycker jag AXO är helt ok:tummenupp , har kraschat 2 ggr med mitt ena skinnställ som är ett 2 delat AXO-ställ utan att det gått sönder!
Evo ngt heter det tror ja!

Ok, det verkar ju schysst då!

Såg att en handlare här i trakten har ett arlen ness-ställ kvar i min storlek, med rätt schysst rabatt, ska åka och prova det imorgon och sen får vi se vilket som sitter skönast!

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
Mitt tvådelade har också fått smaka asfalt utan att gå sönder nämnvärt. Verkar vara bra kvalité på skinn och sömmar. Nått som ser skört ut är ihopkopplingsdragskedjan men den har haft 6 år på sej att gå sönder utan att göra det.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Har du inte bråttom kanske det kan vara värt att vänta tills i vår med att köpa ett ställ.Handlarna brukar rea ut sina gammla ställ för att få plats med dom nya som ska in.

Prova nu ,köp i vår. :tummenupp

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
3plE skrev:
2597336 Mitt tvådelade har också fått smaka asfalt utan att gå sönder nämnvärt. Verkar vara bra kvalité på skinn och sömmar. Nått som ser skört ut är ihopkopplingsdragskedjan men den har haft 6 år på sej att gå sönder utan att göra det.

Ok!
Då verkar det ju vara kvalitét i alla fall!
Får helt enkelt se vilket som är skönast, det eller arlen ness-stället jag ska prova imorgon. För det ska väl vara bra grejer det med om jag förstått rätt? :)

P@trik skrev:
2597349 Har du inte bråttom kanske det kan vara värt att vänta tills i vår med att köpa ett ställ.Handlarna brukar rea ut sina gammla ställ för att få plats med dom nya som ska in.

Prova nu ,köp i vår. :tummenupp

Det är just det som dom gör nu, säljer ut 06:eek:r för att få plats med nästa års modeller. :tummenupp 20-50% rabatt på mycket grejer häromkring, och storlekarna börjar sina så jag tänkte slå till ganska snart :)

Last edited:

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Det vart Arlen Ness-stället (3209), satt så grymt bra!

Bifogat

• arlenness3209.jpg
    arlenness3209.jpg
    11.1 KB · Visningar: 78
  • arlenness3209back.jpg
    arlenness3209back.jpg
    10.8 KB · Visningar: 65
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...