Bänkade z1000 2003-2006 med powercommander?

dv81

Ny medlem
Gick med
6 May 2015
Hoj
Z1000 -04, CB400-83
Som titeln antyder är jag på jakt efter erfarenheter av bänkningar/mappningar av z1000 2003-2006 är man satt på powercommander 3 eller kanske 5.

Bänkade min nyligen med enbart andra pipor på och fick ut dryga 123 hk på bakjulet. Vore oerhört intressant att veta vad ni som satt på powercommander och gjort en vettig mappning fått ut? Andra ändringar samtidigt som KN-filter etc?

Är alltså inte ute efter gissningar av vad det ger eller inte ger utan fakta. Erfarenheter av förändrad körbarhet, beskrivning av annat som kanske inte bänkpappret säger är också väldigt intressant.

Tack på förhand!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Är det olika bänkar så ger det olika siffror. Det som är intressant är att göra bänkning före förändring och efter förändring för att se hur det påverkat siffran.

dv81

Ny medlem
Gick med
6 May 2015
Hoj
Z1000 -04, CB400-83
Ja givetvis. Jag gissar att de flesta som gjort en sådan här förändring gjort en bänkning både före och efter. Själv var jag hos Båging Performance för jag anade att en sensor var skrot vilket den också var.. men nu funderar jag på om man ska gå vidare. Sett lite olika siffor här och där på youtube/forum men vore kul med lite mer fakta.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0