funderar på dynojet.... vad gör dom för att få ut max effekt? ställer dom in förgasare, avgasportar mm
tycker min effektkurva går som klippiga bergen och börjar dala där den inte ska dala(11500)....allt är superfrächt, gått igenom cylinder avgasportar, ny kolv, förgasare osv. fast tändstiftet är för ljust
den dalade inte vid 11500 förut utan då hade den kraft upp till ca 12000 och därifrån kånkade den upp sig till 13t....jag tror den får alldeles för lite soppa nu, för när jag tog bort stiftet för några veckor sen var det brunt och nu när jag bytte kolv så var det ljusbrunt....nästan vitt, ´hur fan kan det blivigt så?
jaja, in på dyno ska den iaf. om det inte händer nåt när jag bestyckar upp den och byter till koniskt
tycker min effektkurva går som klippiga bergen och börjar dala där den inte ska dala(11500)....allt är superfrächt, gått igenom cylinder avgasportar, ny kolv, förgasare osv. fast tändstiftet är för ljust
den dalade inte vid 11500 förut utan då hade den kraft upp till ca 12000 och därifrån kånkade den upp sig till 13t....jag tror den får alldeles för lite soppa nu, för när jag tog bort stiftet för några veckor sen var det brunt och nu när jag bytte kolv så var det ljusbrunt....nästan vitt, ´hur fan kan det blivigt så?
jaja, in på dyno ska den iaf. om det inte händer nåt när jag bestyckar upp den och byter till koniskt