Bänkningskurvor

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Hej!

Vet att det finns någon site där ute där man kan ta hem ett program (Winpep eller ngt tror jag det heter) för att titta på bänkningskurvor. Vet också att det finns något företag som har lagt ut en del kurvor. Men var hittar jag detta?

Tack på förhand!

- Johan

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
mr_rockster skrev:
Hej!

Vet att det finns någon site där ute där man kan ta hem ett program (Winpep eller ngt tror jag det heter) för att titta på bänkningskurvor. Vet också att det finns något företag som har lagt ut en del kurvor. Men var hittar jag detta?

Tack på förhand!

- Johan

En del kurvor hittar du vanligtvis på ljuddämpar-tillverkarnas egna sidor.

Trovärdheten e ju si å så med alla kurvor som finns på nätet, man skall inte stirra sig blind på om det finns t ex. en 5,5hk ökning på på toppen på Sharks hemsida men endast en 4,3 hk ökning på toppen på Akrapovic's sida.

Last edited:

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Re: Re: Bänkningskurvor

Joo! Jag vet att man absolut inte ska stirra sig blind på sådant. Grejjen är det att jag håller på med en hemsida där det ska läggas ut en hel del bänkningsresultat och sådant.

Jag vill inte ha kurvan som en bild alltså utan i det formatet som Winpep sparar det i...

- Johan

Lokke skrev:
En del kurvor hittar du vanligtvis på ljuddämpar-tillverkarnas egna sidor.

Trovärdheten e ju si å så med alla kurvor som finns på nätet, man skall inte stirra sig blind på om det finns t ex. en 5,5hk ökning på på toppen på Sharks hemsida men endast en 4,3 hk ökning på toppen på Akrapovic's sida.

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Re: Re: Re: Bänkningskurvor

mr_rockster skrev:
Joo! Jag vet att man absolut inte ska stirra sig blind på sådant. Grejjen är det att jag håller på med en hemsida där det ska läggas ut en hel del bänkningsresultat och sådant.

Jag vill inte ha kurvan som en bild alltså utan i det formatet som Winpep sparar det i...

- Johan

Ah! Ok.

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...