Bäst och sämsta GP-piloten genom tiderna?

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Försökte kasta lite sten i glashuset på ett annat ställe men det var ingen som nappade på den så det får väl bli en egen tråd.

Vem är/var bäst restektive sämst i GP enligt dig? Motivering krävs!

Jag börjar. :7peta

Bäst:
#1. Kevin Schwantz. Han gjorde alltid rejsen spännande, karlen var (är) uttrycket "do or die" personifierad. Aningen så skulle det vinnas eller så vurpades det, i ärlighetens namn vurpades det vär oftare än det vanns men visst var det spännande.

#2. Kent Andersson, Världsmästare i 125 och han är svensk.

#3. Capirex, ge grabben en kaka. Han försöker så hårt men det går liksom inte.

Sämst:
#1. Rossi. Han är så tråkig att titta på. Visst, killen är troligen den bäste genom tiderna på att köra hoj men hur tråkiga blir inte rejsen? Han ligger och leker katt och råtta med dom andra ett tag och sedan så formligen krossar han allt motstånd.

Edit: Rättade till ett ruskigt pinsamt misstag.

Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Anders Andersson vann inte nåt VM i 125. Kent Andersson gjorde, däremot.

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Mattias skrev:
Anders Andersson vann inte nåt VM i 125. Kent Andersson gjorde, däremot.

:rodnar :rodnar :rodnar :rodnar Ops, hade nog lite brottom. Hemskt ledsen. Det där vet jag faktiskt. Får skylla på att jag har stått i garaget och skruvat hela dagen i ganska täta bensindimmor.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Rossi var överlägsen idag och i första racet (tror jag)
men annars har det varit fight i alla lopp.

Doohan, då??
Agostini?
Pappa Nieto?

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Fattar inte att du kan tycka att Rossi är sämst bara för att övriga GP-förare inte hänger med honom. Sämsta motiveringen jag hört på länge.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Simon Crafar var grym på Assen och Donington 1998. Han började jobba på Öhlins som tekniker senare. Han verkar inte vara nån diva precis. Det tycker jag är coolt.

Emilio Alzamora är nog världens mest överskattade förare. Honom gillar jag INTE.

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Denna man heter Vladimir Castka.

Kommer någon i håg det italienska stallet Paton?

En gång i tiden ganska framgångsrika, men i slutet av deras härjningar i 500 klassen var de klassens absoluta strykpojke, kom alltid sist om de alls kom i mål.

Inför den sista säsongen man körde i VM hade man kontrakterat den tämligen okände Vladimir från Slovakien, vars GP meriter då bestod i några Wildcardstarter i 250.

Med pengar i fickan från bensinbolaget Slovnaft köpte sig Castka en plats i detta jumbostall.
Han lyckades aldrig kvala in till något GP men lyckades på kval och träning skrota teamets material till den grad att team och Vladimir bestämmde sig för att gå skillda vägar efter några race.

Teamet körde några tävlingar till det året med en okänd Austaliensare som pilot, sen försvann både Castka och Paton ut på roadracingens soptipp.

I jämförelse med detta framstår Pere Ribas 500 kariär som riktigt framgångsrik.

Bifogat

• vladimir.jpg
    vladimir.jpg
    3.4 KB · Visningar: 237

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Glöm för allt i världen inte Troy Corsers GP-sejour. Ordet "usel" tillverkades särskilt för att beskriva den.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Den sämste någonsin, som varit bäst (!), är Roberts. Han är fanimej mer än en gåta. :finger

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Sharol Yuzy har ju inte skrämt så många heller trots fet backning och bra material.
Personlig favorit var Wayne Rainey.

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojen finns bara i fantasin men den är fin - tycker hajen5
valmers skrev:
Den sämste någonsin, som varit bäst (!), är Roberts. Han är fanimej mer än en gåta. :finger

Man får ju hoppas att karlen har förstånd att byta team till nästa år (kanske sker ofrivilligt). Undrar om han trots allt inte har kapacitet att höra till de bästa.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
hajen5 skrev:
Man får ju hoppas att karlen har förstånd att byta team till nästa år (kanske sker ofrivilligt). Undrar om han trots allt inte har kapacitet att höra till de bästa.

Jag tror det var "a wild stab in the dark" som aldrig kommer upprepas.

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojen finns bara i fantasin men den är fin - tycker hajen5
Goodstuff skrev:
Jag tror det var "a wild stab in the dark" som aldrig kommer upprepas.

Möjligt, men om han inte byter team får vi aldrig veta.....

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Lord Melchet skrev:
Denna man heter Vladimir Castka.

Kommer någon i håg det italienska stallet Paton?

En gång i tiden ganska framgångsrika, men i slutet av deras härjningar i 500 klassen var de klassens absoluta strykpojke, kom alltid sist om de alls kom i mål.

Inför den sista säsongen man körde i VM hade man kontrakterat den tämligen okände Vladimir från Slovakien, vars GP meriter då bestod i några Wildcardstarter i 250.

Med pengar i fickan från bensinbolaget Slovnaft köpte sig Castka en plats i detta jumbostall.
Han lyckades aldrig kvala in till något GP men lyckades på kval och träning skrota teamets material till den grad att team och Vladimir bestämmde sig för att gå skillda vägar efter några race.

Teamet körde några tävlingar till det året med en okänd Austaliensare som pilot, sen försvann både Castka och Paton ut på roadracingens soptipp.

I jämförelse med detta framstår Pere Ribas 500 kariär som riktigt framgångsrik.

Jävligt kul! :D

Min jumbo-favorit är Jamie Robinson som körde Suzuki 250 för några år sedan. En annan är faktiskt Johan Stigefelt vars patetiska ursäkter aldrig har med den egna förmåga att göra. Han har alltid "otur" och material som det är "fel" på. Tröttsamt. Sluta köra om du inte kan få till det! :p :fakta

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...