Bästa 1000cc

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Hoj
Ducati Monster SP -23
Halloj gott folk! Har en liten fundering angånde japanarna r1,cbr1000,zx10r,Gsxr1000

Någon som har erfarenhet av dessa och provkört alla?

Vilken har värst motor? snabbast rakt fram,acceleration,roll on
Vilken har bästa köregenskaper,chassi,skjutsvänligast
Vilken har bäst bromsar

Era erfarenheter? Årsmodellerna på hojarna 2008-2010

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
provkör och köp den du trivs med , köper hoj med hjärtat inte hjärnan själv och ofta hamnat på sukkas gsxr men smaken är olika .skjutsa njae helst inte :D
/micke

mojja83

Guest
Hur långt är ett snöre? Vilken är din favorit färg? Vilken årstid är bäst?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Om man ska tro recensioner är firebladen inte bäst på något, men är bäst på helheten.
Men vilken som är bäst spelar nog ingen roll sålänge du inte är uppe och nöter pallplatser i superstock eller liknande, ärligt talat... Du som förare begränsar samtliga av uppräknade hojarna.
Provkör alla, ta den du tycker är snyggast (eller skönast) och var glad. :) Du kommer garanterat inte komma i närheten av hojens gränser.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Bäst på vadå? Krokig 70-väg, E4-race, europatouring, Sibylla-raggande eller RoadRacing?

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
Såklart är Ninjan bäst! :yoparty

Nä men allvarligt, om jag hade valt så hade det nog blivit S1000RR eller R1 med den nya tändföljden :tummenupp

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Fyfan vilken härlig tråd:banana
Jag tror att jag själv har startat ett par sånna som denna för många år sedan.
Jag har haft alla literhojar så jag kan väl berätta vad (JAG) tycker.
Roligast att köra är Ninjan pga dess vansinniga motor. Bäst kvalitéts mässigt är väl Gixxern. Att åka skönast på är dock överlägset R1an. Inte skjutsa med då suger den.
BMW:n är ju i en kategori för sig när det gäller prestanda. Samma sak gäller utseendet också:3freak
Hondan är helt enkelt för tråkig pga dess linjärna motor(inte från -08 och framåt, då är den ett as)
Själv så köpte jag en R1a bara för att jag tycker att den är snyggast och skönast, Passar mina 189 cm perfekt.
Prestandaskillnaden är så minimAL på dessa cyklar så det vore bara dumt att ta den som är snabbast på pappret.
Ta den som du tycker är snyggast, för du ska bli glad varje gång du öppnar garageportet och ser röven på din pärla:fyllisar

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Slagskeppet
Eftersom du inte är en elitförare så kommer du ha askul på alla hojar du nämner, ta en du får ett bra pris på. Gillar du inte den, sälj, köp en ny :tummenupp

Så har jag gjort och funnit att Gixxer är nahjs, gick dock ifrån 1000cc till 750, bästa jag gjort hittills. :)

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
BMW S1000RR vinner alla tester men ska du åka rakt fram i över 300 så kanske en Hayabusa med turbo vore något?

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Den absolut bästa hojen är Yamaha r1 1999! Finns inget som går så bra som en rätt inställd förgasarhoj

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Din profil säger att du redan äger en Kawa och din profilbild visar en RSV4. Något fel på dessa då du startar en sådan tråd...?

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Seriöst Chrille, fan du byter ju hoj som en annan byter underkläder...

Tjöp Rettan med crossplane motorn,,,, Fett gött ljud i den... :tummenupp

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Hoj
Ducati Monster SP -23
Nee har liten erfarenhet av dem bara när de gäller de punkterna :) dock köpt kawan då ja gillar utseendet mest. Skumläser lite i olika forum se vad folk skriver om bromsar,effekt etc

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Jag är väl rätt partisk men ZX-10an är kung ;) 2011 då... Dom andra känns inte så mycket 'nu ska du dö'. Det där med linjär effekt o bottenvrid är bara strunt har jag hört ;)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring