Bästa föraren som aldrig vann ett VM?

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Vem tycker ni var den bästa föraren som aldrig fick vinna ett VM?

Alla kan ju inte vinna och ibland kanske man tyckte att fel förare vann? Vilka var så duktiga så att dom skulle ha kunnat vinna ett VM men aldrig gjorde det?

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Axxexs skrev:
Vem tycker ni var den bästa föraren som aldrig fick vinna ett VM?

Alla kan ju inte vinna och ibland kanske man tyckte att fel förare vann? Vilka var så duktiga så att dom skulle ha kunnat vinna ett VM men aldrig gjorde det?
Daijiro Kato.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
RedBaron skrev:
Han vann iofs 250-VM...

Randy Mamola måste ju ligga bra till med tanke på att han kom tvåa fyra gånger...

Nakano tycker jag var vassast i 250 säsongen 00 så han är ju ett annat alternativ. Haga i Superbike kanske?
Tror ändå det får blir Mamola.

Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Sete är också en som har kört väldigt bra men bara lyckats komma 2:a några gånger. Dessutom har han aldrig vunnit i någon serie han ställt upp i. Så han kan om han aldrig vinner en serie bli en evig förlorare i vissas ögon trotts att han inte är kass på att köra.

Kommer ihåg Aaron Slight också att han bara lyckades komma 2:a hela tiden. Sen fick han canser eller nått och var borta från racingen ett tag men kom tillbaka med mycket vilja. Men lyckades bara komma 2:a igen.. :3freak

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Axxexs skrev:
Sete är också en som har kört väldigt bra men bara lyckats komma 2:a några gånger. Dessutom har han aldrig vunnit i någon serie han ställt upp i. Så han kan om han aldrig vinner en serie bli en evig förlorare i vissas ögon trotts att han inte är kass på att köra.

Kommer ihåg Aaron Slight också att han bara lyckades komma 2:a hela tiden. Sen fick han canser eller nått och var borta från racingen ett tag men kom tillbaka med mycket vilja. Men lyckades bara komma 2:a igen.. :3freak
Två heta kandidater.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Axxexs skrev:

Jag höll alltid på Slight och hoppades innerligt att han skulle ta WSBK-guld 1998, men så blev det inte. Läste i hans biografi ganska nyligen om när han fick ett stroke som ledde till en komplicerad hjärnoperation.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Strider skrev:
Vem är den minst värdige mästaren då?

Där röstar jag på Alzamora. Han vann väl VM utan att vinna en enda deltävling, och vann väl knappt något efter det heller...

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Penguin skrev:
Där röstar jag på Alzamora. Han vann väl VM utan att vinna en enda deltävling, och vann väl knappt något efter det heller...

Glöm det Kasuto Sakata är värre, han vann VM åkte fast i bränsletest och sen när FIM skulle analysera test 2 så var plomben till flaskan bruten och bränslet var OK. Dessutom så misslyckades han kapitalt året efter då han hade problem att ta poäng.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Håller nog med om Aaron Slight, han hade klart vart värd en titel, och mycket närmre kunde man väl säkert inte missa med heller..

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
:huvet
Axxexs skrev:

Sete verkar inte ha psyket som krävs för att vinna, tycker jag!
Jag tycker det var att McCoy inte vann 500VM! Han kanske inte är den bästa föraren med den coolaste! :yoparty

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Om jag får rösta med hjärtat säger jag...

Pierfranscesco Chili

Det är en racerförare med hjärta det...dessutom var han rätt nära att vinna VM ett av åren på Ducati, var det 96?(orkar inte kolla efter).

Röstar jag med hjärnan säger jag Ralf Waldmann

Tycker nog att Aaron Slight och Randy Mamola är heta kandidater med, Sete också, men hans karriär är inte slut ännu.

Boris JR skrev:
Glöm det Kasuto Sakata är värre, han vann VM åkte fast i bränsletest och sen när FIM skulle analysera test 2 så var plomben till flaskan bruten och bränslet var OK. Dessutom så misslyckades han kapitalt året efter då han hade problem att ta poäng.

Sakata tog väl två VM? Det är rätt svårt att göra det på rent flyt....

Alzamora eller Andrew Pitt säger jag. Criville och Roberts var ju fan övergrymma jämfört med de flesta världsmästare...

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Gustav O skrev:
Han vann iofs 250-VM...
Ja just det... :rolleyes:
Då lutar nog jag också åt Slight, men Mamola var också värd ett VM tycker jag. Jag hade nog haft med Sete om inte denna säsongen varit så kass.

willy skrev:
Jag tycker det var att McCoy inte vann 500VM! Han kanske inte är den bästa föraren med den coolaste! :yoparty
Är det bara hjärtat som får bestämma så är Gazza No1 (ja inte den No1 alltså...)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring