Bästa gitarrsolo?

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Chrille skrev:
Fan vet varför men folk fattar helt enkelt inte hur bra Norum är.

Han är som bäst i de gungigare Lizzy-inspirerade låtarna med mycket groove... då är det världsklass. De snabbare låtarna passar inte honom riktigt tycker jag. Men som alla riktigt bra yxmän så har han ett omisskännligt eget sound, det hörs verkligen när Jompa bänder strängarna. Yngve är tekniskt skickligare utan tvekan men jag föredrar faktiskt Norums sound, är väl ensam om det kan jag tänka.... :huvet :)

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Tidernas bästa gitarrsolo är tveklöst david gilmours i live-versionen av Another brick in the wall part 2 tror jag det är.. grymt bra..

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Simp skrev:
Tidernas bästa gitarrsolo är tveklöst david gilmours i live-versionen av Another brick in the wall part 2 tror jag det är.. grymt bra..
Eller comfortably numb, som varit uppe ett par gånger tidigare. Svulstigare solon än så får man leta efter och när det hela kombinas med ljusspel, och som i pulse, en 30-meters spegelboll som vecklas ut till en gigantisk blomma så är det onekligen mäktigt.

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
mb skrev:
Ändå brukar de tona ner låten när solot drar igång, då den spelas på radion :mad:

Bara det är en anledning att gå Berserk. Förbannat irriterande, gillade Paul McCartneys protest mot radiostationernas 3 min regel.

Själv tycker jag att Jimi H främst skall uppmärksammas som rythmgitarrist än som bländande sologitarist, och för sitt nytänkande. (hugar mig för flygande föremål)

Last edited:

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Utan tvivel låt nr 7 cd 2 med Dream Theather och skivan Once In A Lifetime (John Petrucci solo) , Fy satan vilket solo!!! :Bugar

:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty av 5

Last edited:

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Chrille skrev:
Fan vet varför men folk fattar helt enkelt inte hur bra Norum är.
Norum rockar helfett,är dessutom en väldigt känd o respektabel studiomusiker i usa numera.Helt klart den mest allrounda gittaristen som jag känner till.Hajar ju att giget i europe måste blivit tråkigt till slut för honom.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Al Pitrelli är också fantastisk i avdelningen storslagna och svulstiga solon. Alla hans femtielva solobreaks i "This is the time" är sjukt mäktiga.

Har någon nämnt Brian May? Fantastisk gitarrist!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år