Bästa redigeringsprogrammet???

MikkE

Guest
Ja jag vet. den här frågan har varit uppe förut, men det har varit lite oklart med dom bla bla bla...

Hur som helst nu när man har införskaffat sig DV-kamera så ska det börjas redigera filmer, jag har Windows Movie Maker (fööör enkelt och inge kul) och Adobe Premiere Pro 7 (funkar ok, lite väl rörigt och oklart, dessutom på eng.)

Därför undrar jag om det finns kanske lite enklare program än Premiere Pro där man kan göra sjyssta effekter med både bild och ljud. T.ex. ha delad bild eller kanske till och med tre bilder på en å samma gång (kinder ägg :))
Gärna på svenska om det finns..

Skriv gärna hur programmen e osv. Tackar så mkt så syns vi på duken!!

//MikkE//

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Jag har suttit i allt från proffs program som Final Cut och enklare som Priemiere, men ska jag vara ärlig så finns det inget som slår Vegas Video 4. Otroligt lätt att lära sig och oanade möjligheter!... Om du väljer mellan Primiere och Vegas är valet självklart. Om du sedan vill göra avancerade effekter så lär du dig Adobe After Effects (inte det lättaste).

Men Vegas Video finns som demo att ladda hem här:
http://mediasoftware.sonypictures.com/products/showproduct.asp?PID=808

Sedan kan du ju köpa det om du vill, eller vara lite olaglig och cracka upp det!

Detta kommer du snabbast igång med och är mycket bra även när du kan en del.

da-geez

Medlem
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
2004 GSXR 1000
Måste oxå slå ett slag för Vegas Video 4! Hade mycket problem med Premire, ville gärna bugga ur titt som tätt.. Jag har iofs inte någon DVkamera..

FolkE

TyresoMoto.tk
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
On G
Avid kör tv med iaf.. man kan inte göra så jättemkt effekter och det kanske är lite klurigt i början men det är ruggigt stabilt

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife