Bästa sätt att låna LITE pengar? (3-5k)

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Föräldrar o syskon såklart, men har redan lån till dem, de blir nog sura om jag lånar mer...
Tänkte bara tanken, ger en vanlig bank lån på 3-4k? Jag menar de tjänar ju inga enorma pengar eftersom jag tänkt betala minst 1000kr i månaden. Nån som jobbar på bank kanske vet...
Finns det andra sätt än banker? Ska kolla upp med min bank imorgon, men skulle bara kolla om det fanns andra alternativ (andra bolag etc.)

Edit: ska köpa ny BMX ;)

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
morecore skrev:
2148934 Föräldrar o syskon såklart, men har redan lån till dem, de blir nog sura om jag lånar mer...
Tänkte bara tanken, ger en vanlig bank lån på 3-4k? Jag menar de tjänar ju inga enorma pengar eftersom jag tänkt betala minst 1000kr i månaden. Nån som jobbar på bank kanske vet...
Finns det andra sätt än banker? Ska kolla upp med min bank imorgon, men skulle bara kolla om det fanns andra alternativ (andra bolag etc.)

http://www.gemoneybank.se/templates/StartPage2.aspx

http://www.finance4you.se/default.asp?campaign=google

http://www.kopkort.nu/

MikkE

Guest
Jag använder Köpkortet nör jag handlar någe större och det är Handelbanken Finans som gäller till det.
Har iaf funkat fin fint.

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
morecore skrev:
2148963 Kreditgränser på minst 10 000kr :/
Vill inte skaffa nytt kort.

jag har FSB

Edit:även FSB hade gräns på minst 10 000kr
Hur gör man om man vill låna 3-4tusen?

Man kan betala tillbaka lånen hur snabbt man vill om jag inte minns fel.

Låna 10 000 kr betala tillbaka det du inte använder månaden efter, enkelt.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Öööh. Kanske vore smart att betala de du redan är skyldig innan du köper en ny BMX. Det låter som om du redan har en (?)

Jag lånar gärna ut pengar till folk om jag vet att jag får tillbaka pengarna så fort möjlighet ges. Skulle bli skitsur om någon var skyldig mig pengar och köpte en BMX istället för att lösa sin skuld till mig.

Jag skulle kontaktat Baltic Inkasso direckt.

Men det är jag det...........

SirDave

when I feel ugly I just look at you
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
CBR 600
morecore skrev:
2148963 Kreditgränser på minst 10 000kr :/
Vill inte skaffa nytt kort.

jag har FSB

Edit:även FSB hade gräns på minst 10 000kr
Hur gör man om man vill låna 3-4tusen? :4skrika

Ta en kortkredit på 10 000:- FSB, kostar inget om du inte använder den och betalar således bara ränta på det beloppet du använder.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Starstriker skrev:
2149103 Öööh. Kanske vore smart att betala de du redan är skyldig innan du köper en ny BMX. Det låter som om du redan har en (?)

Jag lånar gärna ut pengar till folk om jag vet att jag får tillbaka pengarna så fort möjlighet ges. Skulle bli skitsur om någon var skyldig mig pengar och köpte en BMX istället för att lösa sin skuld till mig.

Jag skulle kontaktat Baltic Inkasso direckt.

Men det är jag det...........
Mitt andra "lån" har jag månadsvis avbetlaning på, utan några somhelst problem. O pengar till cykeln har jag, men eftersom jag kommer byta jobb, blir jag efter en månad med lönen, så jag behöver bara lite "russel pengar".

Så problem med pengar är det inte, allt kan betalas efter en månad, därför är jag inte speciellt orolig. Å baltic-grabbarna o jag har en bra relation ;)

SirDave skrev:
2149111 Ta en kortkredit på 10 000:- FSB, kostar inget om du inte använder den och betalar således bara ränta på det beloppet du använder.
Låter bra, ska kolla upp detta!

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
SirDave skrev:
2149586 skämtar du?
Ett lån där på 3000:- ger en ränta på ca 20,8%.. inget jag skulle rekommendera direkt.

"Jag har inte läst hela tråden men....."

Killen söker tips om var han kan låna 3-4k, han får det inte av banken, vill ej ha ett kreditkort och han kan ej fråga föräldrar och vänner för att han redan har lånat av dem.

Hur tycker du att han ska göra?
Det är fritt fram även för dig att ge honom tips.

SirDave

Gick med
16 Jun 2005
Hoj
CBR 600
duckie skrev:
2149669 "Jag har inte läst hela tråden men....."

Killen söker tips om var han kan låna 3-4k, han får det inte av banken, vill ej ha ett kreditkort och han kan ej fråga föräldrar och vänner för att han redan har lånat av dem.

Hur tycker du att han ska göra?
Det är fritt fram även för dig att ge honom tips.

Om du läser inlägg 7 i denna tråden så ser du att jag gav honom ett tips.

SirDave

Gick med
16 Jun 2005
Hoj
CBR 600
duckie skrev:
2149839 Ok, så då kan tråden stängas då, eller hur menar du?

Nej, men jag tycker att mitt tips var mer fördelaktigt för honom än ditt. Jag har aldrig påstått att mitt tips skulle vara det bästa.

David Lundin

Hade Jehu levat idag hade han kört hoj!
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
VFR 750 -95
Kollat med pantbanken? Du har säkert något du kan vara utan ett tag som är värt en slant.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Jag är inte helt emot SMS-lånet faktiskt. Visst, ganksa mkt ränta, men det går snabbt, du kan köpa det du ville ha o då bryr man sig inte så mkt om räntan.

Tänk på andra saker man köpt o lagt ut pengar på samt angifter m.m. Man lägger ut mkt onödiga pengar per år...

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
morecore skrev:
2148934 Föräldrar o syskon såklart, men har redan lån till dem, de blir nog sura om jag lånar mer...

Ska du köpa cykeln privat eller av firma? Om det är det senare så har de flesta räntefria alternativ. En del har "köp nu, betala efter sommaren". Det kostar endast avi-kostnad såtillvida du betalar när du ska. Brukar vara 90 eller 120 dagar. Endast en betalning.

morecore skrev:
2151050 Jag är inte helt emot SMS-lånet faktiskt. Visst, ganksa mkt ränta, men det går snabbt, du kan köpa det du ville ha o då bryr man sig inte så mkt om räntan.

Tänk på andra saker man köpt o lagt ut pengar på samt angifter m.m. Man lägger ut mkt onödiga pengar per år...
SMS-lånet är skit. 600:- extra utgift för 3000:- i 30 dagar.... nej tack.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
morlock skrev:
SMS-lånet är skit. 600:- extra utgift för 3000:- i 30 dagar.... nej tack.
Jag brukar jämföra olika utgifter till min egen fördel, tex har jag lagt 600kr en kväll på puben för 5 månader sen, anser jag inte att 600kr extra för att kunna köpa mig cykeln o njuta av sommaren, är så farligt faktiskt.
Köper cykeln från england (finns inga andra betalsätt än direktbet.), redan där sparar jag pengar, då den är 2000kr billigare än i sverige. Frakten är bara 2-300kr.

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Tjöp en tv på siba så får du sykelen med på tjöpet!! Två flugor i en smäll! :tungan

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!