Bästa sättet att frakta en hoj?

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Möjligt att det finns tidigare trådar om detta men sökfunktionen verkar ha gått och lagt sig idag.

Hur fraktar man sin hoj lättast om man inte vill/kan köra den själv!? Funderar på att anlita något fraktbolag så som DHL eller dylikt men vet inte hur de hanterar min stackars hoj samt hur den är försäkrad om den förstörs etc.

Någon som har några bra erfarnheter och tips samt har någon koll på priser o.s.v. så tveka inte... :) (80 mil fram och tillbaka med släp blir ju en bra summa i vilket fall).

:3freak
 

paulo

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Ort
långsele
Hoj
R1 05-honda 600 98 RACING .pocketbike R1 .suzuki 125
herge skrev:
2072806 Möjligt att det finns tidigare trådar om detta men sökfunktionen verkar ha gått och lagt sig idag.

Hur fraktar man sin hoj lättast om man inte vill/kan köra den själv!? Funderar på att anlita något fraktbolag så som DHL eller dylikt men vet inte hur de hanterar min stackars hoj samt hur den är försäkrad om den förstörs etc.

Någon som har några bra erfarnheter och tips samt har någon koll på priser o.s.v. så tveka inte... :) (80 mil fram och tillbaka med släp blir ju en bra summa i vilket fall).

:3freak
köra den själv :tummenupp
 

mortellez

666
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
suzuki gsx-r 750 -97
herge skrev:
2072806 Möjligt att det finns tidigare trådar om detta men sökfunktionen verkar ha gått och lagt sig idag.

Hur fraktar man sin hoj lättast om man inte vill/kan köra den själv!? Funderar på att anlita något fraktbolag så som DHL eller dylikt men vet inte hur de hanterar min stackars hoj samt hur den är försäkrad om den förstörs etc.

Någon som har några bra erfarnheter och tips samt har någon koll på priser o.s.v. så tveka inte... :) (80 mil fram och tillbaka med släp blir ju en bra summa i vilket fall).

:3freak

Har jobbat på D.H.L och jag har aldrig sett nå missbehandling av nått motorfordon ?
 

SMC

__________
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
ktm 690 SMC
kör själv lastbil för schenker packeterar du den väl så ska den klara sig och det borde bara ta en dag o skicka den.... men jag har sätt flera transportskadade hojar på terminalen, men händer det nån transport skada så står väll bolaget för det. ring o hör med dom.
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
mortellez skrev:
2072840 Har jobbat på D.H.L och jag har aldrig sett nå missbehandling av nått motorfordon ?

jag har jobbat på dhl i malmö samt har kört lastbil själv så jag vet nog hur grejer kan hanteras tyvär :död :)

Har ju inget kort än så kan inte köra den själv så måste få ner den på annat sätt. Jobbigt att åka med släpkärra också.

Hur gör "postorder"-företagen?
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Sniff skrev:
2072861 kör själv lastbil för schenker packeterar du den väl så ska den klara sig och det borde bara ta en dag o skicka den.... men jag har sätt flera transportskadade hojar på terminalen, men händer det nån transport skada så står väll bolaget för det. ring o hör med dom.

borde ju bli billigare att hyra en skåpbil på statoil och hämta den själv, då vet man ju att den inte kommer bli skadad också.
 

Eng

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
Älmhult
Hoj
R6 Lego edition
Jag hyrde släp o körde 80 mil när jag hämtade min, inga problem, men har du möjlighet att fixa en VW transporter eller liknande går det lite smidigare.
 

SMC

__________
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
ktm 690 SMC
Mr Helmut skrev:
2072871 borde ju bli billigare att hyra en skåpbil på statoil och hämta den själv, då vet man ju att den inte kommer bli skadad också.

Sant, så skulle jag ha gjort iafl.
 

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Superduke 05
Körde ca 104,5mil för min förra hoj :) att man sedan hade fastnat i en krampaktig ställning och såg bara väg när man skulle sova var ju bara en bonus ;D
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
men är det inte knepigt att transportera en sporthoj som bara har parkeringsstöd då? Har man centralstöd så finns det ju lite att stå och balansera på så att säga!? Kanske räcker att man binder upp den som bara satan eller måste man fixa ett depåställ?
 

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Superduke 05
herge skrev:
2072899 men är det inte knepigt att transportera en sporthoj som bara har parkeringsstöd då? Har man centralstöd så finns det ju lite att stå och balansera på så att säga!? Kanske räcker att man binder upp den som bara satan eller måste man fixa ett depåställ?
Har kört rätt så många hojar och alla utan depåstöd eller centralstöd, bara en kasse med remmar :) Fungerar kalas ;D Ca 20kr på biltema :)
 

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Ort
..
Hoj
HYM 1100S
.luzt skrev:
2072893 Körde ca 104,5mil för min förra hoj :) att man sedan hade fastnat i en krampaktig ställning och såg bara väg när man skulle sova var ju bara en bonus ;D

Om du söker (fast nu var sökfunktionen paj sa du?) så kan du läsa MASSOR med inlägg om att ALDRIG använda stödet vid transport (problemet är väl att OM det guppar till och stödet fälls in så är hojjen rökt!)..
Jag skulle hyra skåp eller släp. Sen spänner du fast hojjen med remmar, spänner ner ordentligt så den sitter fast. Vanligt är väl också att man stabiliserar framhjulet med plankor eller dylikt, så det inte kan vrida sig.

Får hoppas sök-funktionen hoppar igång så du kan få lite läsning :)
 

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Tänk på nicknamet!
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
sätter du två spännband i styrkronan och spänner ner framgaffeln så står den urstadigt.. säkra upp med ett par spännband i bak med så rör den sig inte en millimeter


Lycka till!
 

Busken

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Mora
Hoj
Fz6-s
herge skrev:
2072806 Möjligt att det finns tidigare trådar om detta men sökfunktionen verkar ha gått och lagt sig idag.

Hur fraktar man sin hoj lättast om man inte vill/kan köra den själv!? Funderar på att anlita något fraktbolag så som DHL eller dylikt men vet inte hur de hanterar min stackars hoj samt hur den är försäkrad om den förstörs etc.

Någon som har några bra erfarnheter och tips samt har någon koll på priser o.s.v. så tveka inte... :) (80 mil fram och tillbaka med släp blir ju en bra summa i vilket fall).

:3freak

Alla hojar som jag köpt har vi hämtat med en kåpvagn.... med en spikad träram för hjulen! Spänna fast den med spännband och en massa t shirtar emellan :D Har aldrig blivit nån skada! :tummenupp
 

paulo

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Ort
långsele
Hoj
R1 05-honda 600 98 RACING .pocketbike R1 .suzuki 125
Mr Helmut skrev:
2072871 borde ju bli billigare att hyra en skåpbil på statoil och hämta den själv, då vet man ju att den inte kommer bli skadad också.[/QUOTE :tummenupp :tummenupp
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
herge skrev:
2072899 men är det inte knepigt att transportera en sporthoj som bara har parkeringsstöd då? Har man centralstöd så finns det ju lite att stå och balansera på så att säga!? Kanske räcker att man binder upp den som bara satan eller måste man fixa ett depåställ?


Varifrån till var ?? :confused:

Jag åker ifrån stan (?) till varberg för å hämta en hoj ....upp till Norr om Stan (?) i morrn tisdag....
:gnissla
Om du e snabb så ... Kanske jag kan ta nått ner till dig Skall vara i varberg vi 1200 tisdag ..

MVh


Stan = 08
 

paulo

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Ort
långsele
Hoj
R1 05-honda 600 98 RACING .pocketbike R1 .suzuki 125
herge skrev:
2072806 Möjligt att det finns tidigare trådar om detta men sökfunktionen verkar ha gått och lagt sig idag.

Hur fraktar man sin hoj lättast om man inte vill/kan köra den själv!? Funderar på att anlita något fraktbolag så som DHL eller dylikt men vet inte hur de hanterar min stackars hoj samt hur den är försäkrad om den förstörs etc.

Någon som har några bra erfarnheter och tips samt har någon koll på priser o.s.v. så tveka inte... :) (80 mil fram och tillbaka med släp blir ju en bra summa i vilket fall).

:3freak
depåstöd ,svests på jobben :tummenupp
 

Bifogat

  • Bild 001.jpg
    Bild 001.jpg
    83.7 KB · Visningar: 75
  • Bild 002.jpg
    Bild 002.jpg
    85.5 KB · Visningar: 75
  • Bild 003.jpg
    Bild 003.jpg
    88.1 KB · Visningar: 68

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
tack för tipsen jag satsar på en släpvagn med kåpor om jag inte lyckas få tag på en skåpbil (kostade 2000:- på statoil :4skrika ) . Får åka inom biltema och köpa 200kg spännband samt ta fram snickartalangerna :)

SSDD skrev:
2073495 Varifrån till var ?? :confused:

Jag åker ifrån stan (?) till varberg för å hämta en hoj ....upp till Norr om Stan (?) i morrn tisdag....
:gnissla
Om du e snabb så ... Kanske jag kan ta nått ner till dig Skall vara i varberg vi 1200 tisdag ..

MVh


Stan = 08

Västervik - Lund så det blir nog lite snett där ja men tack ändå! :)
 

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
honda cbr 600rr
Hyr ett envägssläp, dom har ett litet släp som är 2,50 meter långt, 1.30 brett o 1.30 högt (lastutrymmet altså).. passar perfekt för hojar. Kostade 850 kr och då har man ett dygn på sig att lämna tebax släpet. Ta bara med spännband, öglor finns i golvet.. vi spände hojen ståendes, dvs utnyttjade inga stöd. Fram i släpet fanns två däck fastskruvade där vi lyckades få in framhjulet imellan så hojen stod ännu stabilare.

www.eldonrentaltrailer.com/se/envag/depa.asp?meny=11

... hämtades o lämnades på statoil....

lycka till :tummenupp
 

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
Spänn fast hojen på släpet med 2 spännband längst upp på framgaffeln, samt i bak svingen. Spänn fast ordenligt så ska du se att den inte flyttar på sig. Kört min så över 80 mil, inge problem
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top