Bättre hörlur än Koss Spark Plug?

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009
jag kör med dom nu, funkar rätt bra under hjälmen, men det brusar rätt mycket, så jag tänkte köpa till en whisper strip till hjälmen (xr-1000) finns det nån chans att dom kommer sitta kvar i öronen när man kränger på sig hjälmhelvetet, eller vet ni om några andra lurar som inte bygger ut lika mycket som kossarna?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Kan man inte ta loss själva "pluggen" från de lurarna? Det går iaf med den äldre The Plug, och sedan man man använda sig av ett par Bilsom "julgranar" från Apoteket istället (kostnad ca 40kr).

De sitter bättre i örat och isolerar bättre mot störande ljud. :tummenupp

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
jag kör med raid 2 och whisperstrip.
om du vill att nått skall sitta kvar i örat så får du fan limma fast det. mao det är inte lätt att komma förbi whisperstippen med lurarna kvar i öronen.

Last edited:

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
Jag kör med AKG lurar (http://www.webhallen.com/prod.php?id=82244), grymt bra och sticker verkligen inte ut mycket. Jag skulle aldrig få på min hjälm över ett par Koss-pluggar, det har jag testat.

Vad är whisper strip? Är det något som sitter och stramar-om vid halsen så att man får känslan av att genomgå en förlossning varje gång man drar på/av hjälmen?

Last edited:

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009
Kan man inte ta loss själva "pluggen" från de lurarna? Det går iaf med den äldre The Plug, och sedan man man använda sig av ett par Bilsom "julgranar" från Apoteket istället (kostnad ca 40kr).

De sitter bättre i örat och isolerar bättre mot störande ljud. :tummenupp

det var inte en alltför dum idé! måste testas :tummenupp

Jag kör med AKG lurar (http://www.webhallen.com/prod.php?id=82244), grymt bra och sticker verkligen inte ut mycket. Jag skulle aldrig få på min hjälm över ett par Koss-pluggar, det har jag testat.

Vad är whisper strip? Är det något som sitter och stramar-om vid halsen så att man får känslan av att genomgå en förlossning varje gång man drar på/av hjälmen?

höhö, det stämmer rätt bra :D
tänkte mig några såna lurar, eller som dessa: http://www.teknikmagasinet.se/nydb/...ink_product.html&link=Produktsok&artnr=110361

måste ju vara lättare att få stripen glida över dom när dom har rätt mjuka former..

Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Kör med Creative Zen Aurvana hörlurar och dessa är massor bättre är koss pluggarna. Mycket skönare för öronen (följer med tre olika storlekar på kuddar), bygger mycket mindre och sjukt mycket bättre ljud! Inte som kossen som bara spelar bas...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=104193

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Creative EP630 är riktigt bra. Dämpar vindbruset också. Det ringer mindre i öronen om jag kört med dessa i och spelat musik än utan. Kan ju bero på min hjälm också ;) Absolut inget problem att få hjälmen över lurarna heller.

Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Fy fan vad läskigt att köra med musik i hjälmen, skulle tuppa av av grav snutnoja, efter jag vridit nacken ur led.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring