Bättre "nässkydd" till Arai?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Finns det något liknande de Shoei har till sina? Vore skönt att kunna andas lite med stängt visir nu i höst också.. Tycker den lilla plastflärpen tar bort för lite flås om man åker sakta och luftfuktigheten är nära 100%. Gäller till en RX7 om det spelar nån roll.

Mean Man

My God will kill your
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
ZX7R -97 Såld, ZX7R -98 Såld, R1 -03 Såld, ZX10R -04
Det du kan köpa är Respro`s Foggy mask som är till Araihjälmar. Finns på Ebay och kostar inte mer än 250:- ink frakt.:tummenupp

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Du behöver ett pinlock! Flåsa all you want, det kommer inte att imma igen.

draggen

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Hoj
K5
Till min shoei har jag jag både ett mindre och ett större "nässkydd" dom hjälper inte mot imma, bättre som mattias säger med pinlock

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Jag instämmer med övriga, PinLock är det som gäller. Inte ett uns av imma med ett sådant.

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Jag kör alltid med pinlock i min Shoei XR 1000 och min Shoei Raid II. Jag har nästan aldrig några problem med imma.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Pinlock om det är mot imman.. har det på min rx7a och det funkar ypperligt! håller dock med om att nässkyddet inte är nån höjdare! Funkar kanske att köra shoeis rakt av?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Hmm, hitta hos MC-Varuhuset att "Observera att Pinlock medföljer i Arai RX-7, Chaser, Viper,". Min andra RX7 nu men aldrig fått med något?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Tror det är en "Nyare" grej med pinlock Sen finns det väl bara till vissa visir inte alla..

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Pinlock is the shit. :) Nada improblem, trots att det ibland formligen runnit kondensvatten längs nedre kanten av visiret.

/J

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Hmm, hitta hos MC-Varuhuset att "Observera att Pinlock medföljer i Arai RX-7, Chaser, Viper,". Min andra RX7 nu men aldrig fått med något?

Köp på ebay.co.uk istället! Skickar hem till dig för drygt halva priset! Hos handlare kostar väl visir inklusivepinlock strax över tusingen....

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Pinlock äger. Shoeis skydd SKA funka om man beskär det lite, har för mig att det finns någon som gått igenom det här på SH..

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Köp på ebay.co.uk istället! Skickar hem till dig för drygt halva priset! Hos handlare kostar väl visir inklusivepinlock strax över tusingen....

Jag kan ha fel på grund av hög ålder, men jag vill minnas att ett gör det själv-kit med borrmall, fästen och pinlock ligger på 295 spänn. Bara pinlockskivan kostar 245:-.

Edit: Pinlockskivan är inte alls förtjust i att man knölar ner handskarna i hjälmen. Den blir repig very easily.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy