Både ny ägare till sporthoj och ny medlem här!

Grekooz

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2013
Hoj
gsxr k6
Hallå gott folk!
Slänger in ett inlägg här om hopp att få lära känna ett härligt mc gäng.
Heter vasilis, 22 år gammal, bor i skåne och äger min första sporthoj, en kawasaki zx636r -06.
Ser fram emot sommaren och hoppas på många fina turer med härligt folk.

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Välkommen! :)
Bara jag som gissade på att han skulle köpt en R1:a från 98? (anledningen till Achtung blev off-topic) :fyllisar

Fint hojval :)

AlanGreen

Ny medlem
Gick med
15 May 2012
Hoj
RÖD SVART BMW S1000R 2017
Tjenare Vasilis precis som du så är jag också ny på forumet. Tuff hoj dessutom, hur är försäkringen till din hoj förresten med tanke på att du är 22.

Mvh AlanGreen

Grekooz

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2013
Hoj
gsxr k6
Hejsan! Jag har inte försäkrat den än, ska försöka hitta ett bolag där man kan ställa av den med så jag bara betalar för dem månaderna som jag kommer köra. Lär ju ändån bli ngn tusenlapp per månad.
Har du valt hoj än?

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
R1
Välkommen! Kolla Trygg Hansa :) Har min helförsäkrad/avställningsbar hos dom :)

:KiM

U MAD BRO?!
Gick med
28 Jan 2013
Hoj
Banhoj: Ducati 999/848 2005/2010 Gathoj: Bobber VT600
Hejsan! Jag har inte försäkrat den än, ska försöka hitta ett bolag där man kan ställa av den med så jag bara betalar för dem månaderna som jag kommer köra. Lär ju ändån bli ngn tusenlapp per månad.
Har du valt hoj än?

Välkommen
Jag har min R6a hos Folksam och där kan du välja en försäkring att ställa på / av

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
R1
Välkommen
Jag har min R6a hos Folksam och där kan du välja en försäkring att ställa på / av

Hade min hos Folksam först också just för att man kunde ställa av den. Sen fick jag samma pris hos Trygg Hansa på helförsäkrat/avställningsbar som jag hade halvförsäkrat/avställningsbar hos Folksam :tummenupp

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Snart tar Skåne över:banana, om några år kommer ingen veta vem eller vad dendär slingerbulten är:D

Ontopic: Välkommen:smasha

Grekooz

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2013
Hoj
gsxr k6
Tackar tackar gott folk, och tack för att ni delar med er om olika försäkringar, får väl helt enkelt ringa runder och jämföra priser.

Kolla gärna in forum " träffar och evenemang", träffen wangan meet i sommar, skriv upp er !! :D

jonaska80

Medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
Ducati Monster 620s -03
Jag kan också rekommenderar Trygghansa, jag är 21år och det är det billigaste alternativet för mig som också vill kunna ställa av hojen på vintern och juste, Välkommen!

Grekooz

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2013
Hoj
gsxr k6
välkommen till dårhuset..

vintertid sitter vi framför datorerna & gnäller som fan, om allt & alla.

men snart är våren här, då är det dags för SVT = SkåneVårenTuren
kolla in tråden här http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?260094-Teaser-SVT-2013

det finns även ett forum för oss i Hbg
http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?36-R-O-H-Riders-of-Helsingborg

Tackar!
Fint att du länkade hbg´s forum, ska va inne där och hålla koll! :D

gasenibotten

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2013
Hoj
Honda CBR 1000rr
hade min r6 försäkrad (helförsäkrad) hos trygghansa, bytte dock ganska snabbt till folksam då jag fick samma försäkring hos dom för HALVA priset!

Jejjsoft

Hertig
Gick med
23 May 2012
Hoj
CBR 600RR -04
Får välkomna dig till den underbara världen av Sporthojar! (och andra 2-hjuliga fordon)

Som tidigare sagts, på vintern är alla Keyboard-Warriors och ska veta allt och klaga på alla, men sen när grussoparbilen susarförbi, klockan är 10.15 på en Lördag, tanken är full och du har 8h MINST av awesome riding, då är alla vänner igen! :)
Ang. försäkringen så kan det va av intresse att (om du inte redan visste det) kolla upp nån form av märkesförsäkring. jag betalar 7700 /hel/hel på mig, 26, straxt utanför centrala Stockholm via IFs Honda märkesförsäkring. enda downside är att den icke är avställningsbar.. men de kan jag förmodligen leva med... min död blir deras bröd.. igen, varmt välkommen och kör med insidan av hjälmen så kommer utsidan behålla sin glans längre! :hej

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Får välkomna dig till den underbara världen av Sporthojar! (och andra 2-hjuliga fordon)

Som tidigare sagts, på vintern är alla Keyboard-Warriors och ska veta allt och klaga på alla, men sen när grussoparbilen susarförbi, klockan är 10.15 på en Lördag, tanken är full och du har 8h MINST av awesome riding, då är alla vänner igen! :)
Ang. försäkringen så kan det va av intresse att (om du inte redan visste det) kolla upp nån form av märkesförsäkring. jag betalar 7700 /hel/hel på mig, 26, straxt utanför centrala Stockholm via IFs Honda märkesförsäkring. enda downside är att den icke är avställningsbar.. men de kan jag förmodligen leva med... min död blir deras bröd.. igen, varmt välkommen och kör med insidan av hjälmen så kommer utsidan behålla sin glans längre! :hej

En fråga, vad har du i självrisk? Vad jag hört har honda märkesförsäkring 25000kr i självrisk, kanske blivit ändrat. Men med tanke på att du har så pass gammal hoj så är det enligt mig inte värt det. Dvs självrisken är lika hög som värdet på själva hojen. Kan du lika bra lägga undan 25 papp och köra på trafik bara.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM