Båt-tråden

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Äntligen någon som kan rigga en inombordare.

Skulle det nu vara en diesel så är det kronan på verket.

Ledsen ,,, Men:

Det blir en "Lätt " modifierad Fooord Winston 351 med högkompkolvar tjörd på E85 ,,, och eftersom det inte finns nått backslag på EBD driven så spikar jag dit en ChevaPowerglide = 1a; och reverse = 1,66:1 + 2:an =1:1

För att få dit den på Foorden måste man ha en adapterplatta + en direktkoppling ( konverter ersättare) som används på dirttrack/midget bilar ... så att oljepumpen i lådan får sitt

Så Joker 19 (förlängd 3') + Fooord + Powerglide med 2 fram ,1 reverse , DBD drive med en 24' 5 bladig Bravo II propp med 1:1 utväxling ....
omsätt motorns 6000 RPM 1:1 till proppen på 24' - 8 % slipp vid proppellern = Pampers för föraren:hihi
Detta är iaf planen

det som är kvar är att förlänga båten så maskin med låda får plats...

Bifogat

• IMG_0399.jpg
    IMG_0399.jpg
    242.5 KB · Visningar: 221

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
När vi ändå håller på med avdelningen "Stolliga Projekt" så

Jag har en lite Fugetive som vi bänt ner en Kawasaki 650 Vattenskoter drivlina i

har inte fått den och gå rent på full gas än men en liten renovering av förgasaren så..:)

men på 3/4 gör den 38 ,,,
Plan 1
få den och gå rent på alla gaslägen med vattenjeten

plan 2 :
förlänga drivaxeln och lägga en yt skärande flerbladig propp 50 cm bakom båten med ett litet roder

Bifogat

• IMG_0397.jpg
    IMG_0397.jpg
    238.2 KB · Visningar: 221
  • IMG_2865.jpg
    IMG_2865.jpg
    238.9 KB · Visningar: 149

speedfreak no1

speedfreak no1
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
KTM 950 Super Enduro-08 & Honda CR 500
Känns som du läst mina tankar...:rolleyes: Har haft samma planer själv men aldrig kommit till skott. Har däremot lekt med Frode 21 och Tollare xx2 med Mercury XR2:eek:r. Sjukt kul med snabba båtar. :tummenupp Är lite sugen på katamaran för en sån har man ju inte haft än. Kommer lätt att följa dina härliga projekt :yoparty

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Har du fått båten såld Teo?
Kollade på blocket men hittade den inte?

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Jag har en Sanger Dragboat med en Cheva 454 i! Det är en v-drive båt med Casale vinkelväxel utan back! :) Har bara provat den 2 gånger och nu ska den skruvas ihop inför sommaren. Liknande båtar brukar jämföras med hotrods för vatten! :)

Last edited:

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Kul leksak! :)

Bifogat

• image.jpg
    image.jpg
    246.9 KB · Visningar: 319

Hondafredde

Medlem
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
Hynda lowrider byggprojekt, Suzuki flash.
Vad är ett vettigt pris på en Searay 160 från cirka -90 med en 115 hästars utombordare. Båten är från florida och det finns trailer (oreggad). Inredningen behöver renoveras och elen är sisådär, motorn är däremot frisk. Jag kan få den för 10.000, är det ok?

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Vad är ett vettigt pris på en Searay 160 från cirka -90 med en 115 hästars utombordare. Båten är från florida och det finns trailer (oreggad). Inredningen behöver renoveras och elen är sisådär, motorn är däremot frisk. Jag kan få den för 10.000, är det ok?

TJÖP :crash

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Inte riktigt lika fräsigt ljud i en 4 cyl med kompressor som i en V8 utan ljuddämpning! :) En annan kommer att bli populär när man startar upp vid stugan om helgerna! :)
Enligt förra ägaren så toppar den 85 knop, det återstår att ta reda på! :yoparty

Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
åga baut

Hur går det för er, är det någon som har börjat plaska runt i vattnet?

Jag ska ut och åka grusväg med motarden nu på fm. o sen i em/kväll ska jag ut med farsan och brorsan med båten. Vi har båten tillsammans så vi ska ha nån form av bonding.

Skickar med lite bilder så ni som fortf. har båten på land blir lite motiverade. Det ÄR sommar nu! (så länge man inte ska bada) :3freak

Bifogat

• bild(6).jpg
    bild(6).jpg
    241.8 KB · Visningar: 230
  • bild(5).jpg
    bild(5).jpg
    197.1 KB · Visningar: 167
  • bild(4).jpg
    bild(4).jpg
    213.7 KB · Visningar: 240

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Inte riktigt lika fräsigt ljud i en 4 cyl med kompressor som i en V8 utan ljuddämpning! :) En annan kommer att bli populär när man startar upp vid stugan om helgerna! :)
Enligt förra ägaren så toppar den 85 knop, det återstår att ta reda på! :yoparty

Hur går kärran?

Lyckats köra omkull än?

Det låter läskigt med 85 knopar på tjugoen fötter :crash

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Hur går kärran?

Lyckats köra omkull än?

Det låter läskigt med 85 knopar på tjugoen fötter :crash
Den står kvar i garaget! Ville renovera vinkelväxeln ordentligt till skillnad från idioten som försökte sist så nu väntar jag på ett litet fräsjobb som ska utföras asap! När det är klart så är det bara att kasta dit växel/axel och propeller och ge sig ut på sjön! :) Återkommer med film när det är gjort!

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Hur går det för alla piraterna?

jag har gett mig tusan på att det borde gå att få till ett litet wifi-nät på båten. Någon som känner till en router som går på 12V?

Helst ska man via denna router kunna dela internet från mobil eller surfplatta med. Alternativt ha den som extra antenn. Vet inte hur det fungerar i verkligheten bara.

Problemet är väl eg. att jag vill kunna styra ett slutsteg som ska sitta i motorrummet, från sittbrunnen, trådlöst. Blåtand ska visst förstöra ljudet. Jag är även öppen för andra förslag. Helst ska det finnas att köpa i stan (Gbg) så det kan bli klart till AW'n som är på fredag :banana

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
jag har gett mig tusan på att det borde gå att få till ett litet wifi-nät på båten. Någon som känner till en router som går på 12V?

Dovado Go
http://www.dustinhome.se/product/5010673331/dovado-go/ :fakta

..eller den ännu mer mobila...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1735350

Edit:
Båda kräver dock att du har ett extra SIM-kort.

Annars har ju både Android och Windows Phone internetdelningsalternativ som gör att sådana telefoner kan agera hot spot.

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...