Ajaj, ja de kärrorna såg man sannerligen inte mycket av .
Verkar som att industridesignerna har börjat parasitera även marinmotorbranschen. Det där så ju ut som när man begår misstaget att titta under huven på en Audi.
Jag vill ha en sån här!
Ajaj, ja de kärrorna såg man sannerligen inte mycket av .
Verkar som att industridesignerna har börjat parasitera även marinmotorbranschen. Det där så ju ut som när man begår misstaget att titta under huven på en Audi.
Jag vill ha en sån här!
Klarar den verkligen av att ge mer eller samma kraft som de befintliga kärrorna? Sitter ju ingen kompressor på den?
Inga probbs. Båten blir 600 kilo lättare. Sen handlar det om att orka vrida runt propparna fort också där 7.4rna sviker.
Min båt toppar blygsamma 61 miles. Samma båt med en singel 496HO på 425 hästar toppar 65. Lite slakare i starten men med en 525:a blir det klockrent! Dessutom är den gjord med hållbarhet som huvudprio. Har bättre smörjning och man ska kunna köra fullgas hur länge som helst.
Skippa Aquan och kör på rak axel istället. Bra rejsigare.
Ok, då är jag med, ja det är ju en hel del mer vikt och motstånd med dubbelinstallation.
Skippa Aquan och kör på rak axel istället. Bra rejsigare.
Då får väl jag bidra med en segelbåt. Den ska seglas hem från Grekland nästa sommar för nu är det färdigseglat i medelhavet.
:arnesson
Nä det blir XR drev tror jag. Måste ju kunna manövrera in i Sandhamn och bjuda cheyerna på alkoläsk.
Jo och framför allt ruttet att köra med när man börjar flyga lite. Lättare att styra båten dit man vill när bara proppen är i vattnet.
Ja jag kan tänka mig att det kan bli lite trassigt om båten börjar vifta på aktern, så att ömsom ena drevet ventilerar och ömsom det andra, så att "wobblet" bara fortsätter sas.
Nu är bajamajan på torra land Våren har aldrig känts så långt borta.
Jag kommer köra vidare på 7.4rna i alla fall. De var snåla som fan. Under vintern ska hon få nya rejslimpor, alt headers vilket jag tror är precis vad som behövs för att kunna gå upp till Bravo-24" proppar.
Långforden hadeslut knutkors fram så polarens Dådj fick hjälpa till.
Snåla? I förhållande till rymdraketer? Var kan man boka en provtur?
Nu snackas det ju väldigt mycket om båtar med väldigt mycket kraft här... Men jag skulle vilja ha tag på en relativt liten fiskebåt, 4-5m. Gärna så plan som möjligt så den blir grymt stabil, inte så höga fribord utan man ska kunna stå och jerka överallt i båten.
Hittade något på blocket men det var snuskigt dyrt (90k eller nått för en sliten amerikansk alu-båt)... Några tips på vad jag ska leta efter?
Nu är bajamajan på torra land Våren har aldrig känts så långt borta.
Jag kommer köra vidare på 7.4rna i alla fall. De var snåla som fan. Under vintern ska hon få nya rejslimpor, alt headers vilket jag tror är precis vad som behövs för att kunna gå upp till Bravo-24" proppar.
Där finns inte effekt och ekonomi i chippning av befintliga motorer?
:arnesson
Nä det blir XR drev tror jag. Måste ju kunna manövrera in i Sandhamn och bjuda cheyerna på alkoläsk.
Jo och framför allt ruttet att köra med när man börjar flyga lite. Lättare att styra båten dit man vill när bara proppen är i vattnet.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |