Har du provat någon sådan? Dom ser ju sjukt bra ut! Men hur går dom i vattnet?
Jag är som sagt grön men har hört att det är lite si och så med jänkbåtarna? Iofs så är kanskie maxum jänk också.. Men det skiter jag i. Kan någon med erfarenhet dementera detta att jänkarna inte har bra sjögång så skulle ingen vara gladare än jag
Jag hade en mindre Four Winns tidigare och den gick oerhört fint i vattnet. Min sjöbjörn till svärfar sa att han inte sett någon båt som gick så fint i vattnet som den...
Men som sagt, det är jänkebåtar så det brukar kunna finnas en del som hade kunnat göras annorlunda. Vår båt var till stora delar byggd av väldigt tjock och tung plywood som av förklarliga skäl väger en del..
När man skall köpa båtar med så många år på nacken så kan det skilja mer mellan exemplaren av samma modell än mellan modellerna som sådana.
Mitt tips är att du försöker se ut 2-4 olika modeller som du fokuserar på för då har du chansen att lära dig mer om dem och framför allt få en betydligt bättre känsla för var de bör ligga prismässigt med olika utrustnings och motoralternativ.
Ett enkelt sätt att börja är att använda blockets funktion som visar vad folk tittat på mer än den specifika annonsen då folk ofta kollar på snarlika båtar...
På en båt i den aktuella storleken och åldern kan det lätt skilja 50' på två olika exemplar bara beroende på vad det sitter för motor i den...
Så motor och skick är en väldigt stor del av köpet när man väljer bland de lite äldre båtarna.
Lär du dig ett par modeller har du chansen att göra ett riktigt bra köp.
Om du söker för brett är risken att du går på en nit för fot och årsmodell är som många gånger underordnat motorkonfiguration och skick på kapellen när man letar båtar i den storleken och prisklassen..
Måste säga att jag föll en aning för den där båten jag länkade in, den såg väldigt trevlig ut. Men å andra sidan är jag inte så påläst på vilka andra båtar som konkurrerar...
Själv har jag ju en äkta svennebananfamiljebåt..
Edit:
Fler som fått sänka priset..
Ny motor, nytt kapell och båtvagn..
http://www.blocket.se/blekinge/Bayliner_2355_med_ny_motor_38981408.htm?ca=11