Båtbensfraktur

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Varför ??? :(
Vem i h-te har nå´t emot mig... Hur kan man gå ut
och halka på den sista isfäcken nu när det äntligen är vår. :huvet :huvet :huvet

Nygipsad och djä-gt sur :4skrika

Visst är det väl ett litet ben som sitter nånstans vid tummen :va
Du får väl köra med gipset sen...så slipper du förhoppningsvis att du bryter den igen om du vurpar :tungan
Det är bara att hålla tummarna på att det läker fortare :tummenupp

piece skrev:
Varför ??? :(
Vem i h-te har nå´t emot mig... Hur kan man gå ut
och halka på den sista isfäcken nu när det äntligen är vår. :huvet :huvet :huvet

Nygipsad och djä-gt sur :4skrika

När jag fick en lite spricka i mitt båtben efter en närstudie av asfalten så gick jag i 3 MÅNADER med gips, hade tur som bara fick en spricka annars hade dom gipsat ända upp till armhålan.
Det är tydligen ett skitviktigt litet ben, läker det inte rätt så kan du inte använda tummen... alls. :tummenupp
David

Inte bra...
Det dar hande lillbrorsan & han hade gipset hela sommaren & sedan hade det anda inte lakt sa han fick operera dit en bit av hoftbenet & sen gips i nagra veckor till. Sen lakte det fint =)

Mucka inte med det benet utan låt gipset sitta.

Blodtillförseln i det går lite lustigt, så blir det inte rätt kan benet bli utan blodtillförsel och dö. Det är kraftigt obra.

Det är också rätt vanligt att det inte läker helt rätt annars och att det ger framtida problem. Förmodligen skall du ha ut en saftig summa på din olycksfallsförsäkring eftersom det är sannolikt att du är begränsad av skadan i ditt framtida yrkesliv. Glöm alltså det glamorösa städjobbet du drömde om, du kan inte använda en mopp åtta timmar om dagen hur gärna du än vill! Men torka tårarna med en tusenlapp ur bunten från försäkringen...

Knäckte båtbenet efter en MTB vurpa för några år sedan och läkte det på 6 veckor. Dom sa på sjukan att det brukar ta 12 så jag hade tur. Har inga men av det idag. Men fasen vad det sved första timmarna efter gipset var av :näsblod

Oj stackare!
Lider med dig kan jag säga!
Jag knäckte mitt när jag vurpa med moppen för typ hundra år sedan.
Gips upp till armhålan, sen kunde jag dra av gipset utan att de klippte upp det efter 16 veckor! Armen växte inte direkt under denna period.. Jävla jobbit ben att paja, hoppas du har bättre läkkött än jag hade...

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick