Börja med Motard

NilssoN154

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Ekerö
Hoj
ingen just nu
Hej jag tänkte börja med Motard och jag har lite funderingar gällande tävlingar å så.
Finns det nå mkt tävlingar här i Norrbotten?
Vad kostar Licensen?
Är de skojj? :)
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
NilssoN154 skrev:
Hej jag tänkte börja med Motard och jag har lite funderingar gällande tävlingar å så.
Finns det nå mkt tävlingar här i Norrbotten?
Vad kostar Licensen?
Är de skojj? :)

Du har en SM-deltävling i Kalix i helgen tillsammans med Rallycross. Åk dit och titta så kan du säkert fråga någon av de tävlande om hur det går till för att börja osv. Annars tror jag tyvärr det är glest mellan tävlingarna här i norrland.

//Eric
 

NilssoN154

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Ekerö
Hoj
ingen just nu
DR-Zätare skrev:
Du har en SM-deltävling i Kalix i helgen tillsammans med Rallycross. Åk dit och titta så kan du säkert fråga någon av de tävlande om hur det går till för att börja osv. Annars tror jag tyvärr det är glest mellan tävlingarna här i norrland.

//Eric


Jo jag vet det.
Måste kolla, kanske ska höra runt lite dära då.

Tävlar du?


Typiskt lite tävlingar i Norrland..
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
NilssoN154 skrev:
Tävlar du?


Typiskt lite tävlingar i Norrland..

Nä, jag tävlar inte. Däremot tävlar Håkan från Umeå, han ska köra i helgen i Kalix. Vet inte om det är någon fler från Umeå som tävlar på den nivån.

Är det inte ont om allt förutom barrskog i norrland?

//Eric
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
DR-Zätare skrev:
Nä, jag tävlar inte. Däremot tävlar Håkan från Umeå, han ska köra i helgen i Kalix. Vet inte om det är någon fler från Umeå som tävlar på den nivån.

Är det inte ont om allt förutom barrskog i norrland?

//Eric
Olof Eriksson kommer köra den tävlingen också, han går enkelt hitta med en vit Honda 450.

Bara kom in å gulla i tältet!

Angående tävlingar så äre kalix som är nära, sen äre strängnäs där i sthlmsområet. Licens kan man ta olika, motocross, roadracing eller backlicens är de som gäller idag. Roadracinglicensen slutar på runt 3200 riksdaler. Om det är skoj eller inte? Klart det är roligt, som fan. Motard vågar man vurpa med också, vilket jag tycker är ett stort plus när man väljer sport...
 

NilssoN154

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Ekerö
Hoj
ingen just nu
OlleR skrev:
Olof Eriksson kommer köra den tävlingen också, han går enkelt hitta med en vit Honda 450.

Bara kom in å gulla i tältet!

Angående tävlingar så äre kalix som är nära, sen äre strängnäs där i sthlmsområet. Licens kan man ta olika, motocross, roadracing eller backlicens är de som gäller idag. Roadracinglicensen slutar på runt 3200 riksdaler. Om det är skoj eller inte? Klart det är roligt, som fan. Motard vågar man vurpa med också, vilket jag tycker är ett stort plus när man väljer sport...

Okej, allså kan jag då tävla med Motocrosslicensen min då?

Joo, de är bara barrskog hära..
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
NilssoN154 skrev:
Okej, allså kan jag då tävla med Motocrosslicensen min då?

Joo, de är bara barrskog hära..
Japp det stämmer det! Iaf nu i år, som jag förstått snackades det om en supermotardlicens till nästa år. Om det blir verklighet eller inte tror jag inte det är nån som har koll på i dagsläget.
 

NilssoN154

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Ekerö
Hoj
ingen just nu
OlleR skrev:
Japp det stämmer det! Iaf nu i år, som jag förstått snackades det om en supermotardlicens till nästa år. Om det blir verklighet eller inte tror jag inte det är nån som har koll på i dagsläget.


Men måste man inte kvala in till tävlingarna som går tillsammans med rallycrossen, tänkte om de är som med motocross att man måste ta en del "elitpoäng" för att kunna köra SM tävlingar?
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
NilssoN154 skrev:
Men måste man inte kvala in till tävlingarna som går tillsammans med rallycrossen, tänkte om de är som med motocross att man måste ta en del "elitpoäng" för att kunna köra SM tävlingar?
Mja, nä, vem som helst får vara med men det är kval på lördagen och bara de snabbaste(20 eller 22, minns inte) får vara med och rejsa på söndagen men nu har det varit så få anmälda så det är nog inte många(om någon) som missat. Och till sista tävlingen i Kinnekulle är det bara de 22 första i sammandraget som får vara med.
 

NilssoN154

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Ekerö
Hoj
ingen just nu
RookieSM skrev:
Mja, nä, vem som helst får vara med men det är kval på lördagen och bara de snabbaste(20 eller 22, minns inte) får vara med och rejsa på söndagen men nu har det varit så få anmälda så det är nog inte många(om någon) som missat. Och till sista tävlingen i Kinnekulle är det bara de 22 första i sammandraget som får vara med.


Okej okej, så de enda man behöver är en hoj transponder å licens för att åka? :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top