börja tävla i supermotard??

micke81

!! Powerwheelies !!
Gick med
2 Jan 2008
Ort
värmdö
Hoj
crf450 Motard-05-GSXR k3-03
jag undrar om någon har koll på vilken eller vilka klubbar som man kan tävla o träna i supermotard finns det några banor runt sthlm??:) :confused:
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hur levande är motard i år? Jag var på G in i träsket innan jag hamnade med SD och spontant känns det som att det var mer drag på den scenen för ett par år sen än idag!
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Åk till Södertälje nu på söndag 6/1 mellan 17.00 till 20.30, där skall dom köra i GOKART hallen det finns garanterat någon att snacka med !!!

Åker kanske själv upp och provar, vi som håller på med detta är inte så farliga :smasha
Som sakt förut behövs nytt blod in i sporten, du är välkommen bara du inte är snabbare än mig :hihi
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Jag skulle nog påstå att supermoto är mer levande än någonsin. Nivån har höjts varje år o toppen här hemma ligger inte långt efter de intrenationella toppförarna o antalet utövare ökar för varje år. Ett problem som dock vi kantas av här hemma är bristen på folk som egangerar sig inom klubbar osv. för att arrangera race.

Ang. klubbar så kan du vara medlem i vilken svemo-ansluten klubb som helst. Klubben som sådan behöver inte vara aktiv inom supermoto. Letar sjlv lämplig klubb att byta till här i stan, men har inte kommit fram till ngt än.
Ang. banor finns det inomhushallen i södertälje så här års. Premiär där för denna vintern på söndag & är sen körning där varje sön tills utomhussäsongen drar igång.
Gnesta har byggt "ngt". Har inte varit o inspekterat bygget själv men sägs bara vara några hundra meter asfalt. Men funkar säkert att träna på iaf.
Jobbas även på att få igång supermoto verksamhet på annat håll i stan. Men har inget konkret att komma med i skrivande stund.
Sen går det ju alltid göra lite utflykter under året. Örebro ligger inte så långt bort o på Åland är det traditionellt ett par körningar om året.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
För nuet är jag rätt inne på att lägga ner gatåkat, det är farligt jue...

Dock hägrar RR-scenen som det känns.. men tillgängligheten är en viktig del, och jag har krafter som drar mig mot nkpg vilket blir härligt nära Sviestad.. Fast där finns väl också SM-bana om det är så.. Jag e gammal crossåkare, men lite just därför känns RR mer spännande.. Lite nyare för mig.. Kul att vara helt nubie jue!

Dock känns ju motard betydligt billigare, och kankse inte kräver att jag offrar gatåkat.. :tuttar vill ta kortet nu i sommar, så det känns ju lite fuckup att sluta åka nu. Å andra sidan får jag inte åka med där, det påstås att det går för "fort&farligt" haha.. :tuttar :yoparty

Får se.. ska glida runt lite när säsongen närmar sig och känna lite närmare på det.. Jag vet bara att jag saknar startplattan så in i helv....
 
Last edited:

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
RR är nog inte nämnvärt dyrare beroende på vilken nivå man lägger sig på ...fram tills man kraschar. Det är väl just det som talar till supermotons fördel rent ekonomiskt. Jag har en viss förkärlek till att krascha, men har i princip inte bytt mer än handfull delar under några år pga. detta varav inget har blivit någon kostsam historia.

Jag kännde oxå ett sug av att någon gång testa RR. Men suget avtog ganska drastiskt när vi samkörde några race med RR-folket -06. Mkt väntan o för lite köra enl. mig. 3 dagars arrangemang som regel (träning fre, kval lörd o finaler sön) men ändå mindre körning än vad vi brukar få in på en dag. Det är ju köra som är roligt.
 

micke81

!! Powerwheelies !!
Gick med
2 Jan 2008
Ort
värmdö
Hoj
crf450 Motard-05-GSXR k3-03
oki tack för alla svar vi lär synas på söndag å ni behöver inte va rädda att det ska gå fort för det e första gången på en motard har kört r1 förut o tävlat lite i cross men nån gång ska va den första! :tummenupp :arsele
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
RR är nog inte nämnvärt dyrare beroende på vilken nivå man lägger sig på ...fram tills man kraschar. Det är väl just det som talar till supermotons fördel rent ekonomiskt. Jag har en viss förkärlek till att krascha, men har i princip inte bytt mer än handfull delar under några år pga. detta varav inget har blivit någon kostsam historia.

Jag kännde oxå ett sug av att någon gång testa RR. Men suget avtog ganska drastiskt när vi samkörde några race med RR-folket -06. Mkt väntan o för lite köra enl. mig. 3 dagars arrangemang som regel (träning fre, kval lörd o finaler sön) men ändå mindre körning än vad vi brukar få in på en dag. Det är ju köra som är roligt.
MOUHAHAHAHAHHAAAAAAA :D
NO SHIT SHERLOCK :crash


Sorry kompis, kunde inte låta bli. Åter till seriösa sidan med några snabba reflektioner ang kostnader...
Anmälningsavgifter till ett RR-rejs är oftast minst det dubbla mot SuMo. Det kostar betydligt mer i form av ledighet och allt sånt eftersom det är längre arrangemang. Man får en konkurrenskraftig hoj för halva pengen mot en lika gammal RR-hoj (kanske inte om den är NY). Skulle man krascha kostar det, som Barrett så noga undersökt, inget. osv osv osv Klart ni ska börja rejsa på riktigt grabbar, det finns klasser för alla :tummenupp
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
RR kostar däck! Det är inte alls samma sak med supermoto på lagom nivå. En rr-hoj går sönder när man klantar sig, det gör vanligtvis inte en supermoto.
Som rookie i supermoto står man sig ganska bra i nybörjarklassen, det gör man inte i RR, generellt sett.

/HW
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top