Börjar lära mig slanga på motarden...

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Varför behöver jag lösenord för att ta ner filmen
 

davveman

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Sv 1000n -04
får inte hem den ju... :confused: nått fel på länken kanske?



edit: nu funkar de :tummenupp
 
Last edited:

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
:tummenupp
Kanske inte så bra att använda frambromsen på gräs men man lär sig av sina misstag :näsblod :tungan
 

TjReal

Tattoo på onsdag!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Obbola
Hoj
2005, Husqvarna SMR 450
Kricke skrev:
:tummenupp
Kanske inte så bra att använda frambromsen på gräs men man lär sig av sina misstag :näsblod :tungan

Haha, näe precis.. Hjärnaktiviteten var inte på topp just då :kocko Men men, man ska ju göra lite misstag ibland :fyllisar
 

jonnep

måttard måttard
Gick med
29 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
en liten lätt
jimbo_p skrev:
Hehe det såg lite komiskt ut :hihi

haha schysst film !! kul att folk kan bjuda på sig med roliga vurpor också... för den såg rätt komisk ut och inget såg ju ut att gå sönder på varken dig eller cykel..

ja väntar ivrigt på mer film :)..
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
schysst film. Vi ligger på samma nivå du och jag när det gäller såntdär :hihi bara å öva antar jag. keep going.. och mer film!! :tummenupp
 

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
najs ju!! :yoparty ..om det e fint väder i helgen så ska jag fråga om polaren har lust att filma lite när jag övar slagningar.. kommer en rätt bra bit, men nu e det växling som gäller :3freak

Schysst vurpa :tungan
 
Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
JiMpA skrev:
najs ju!! :yoparty ..om det e fint väder i helgen så ska jag fråga om polaren har lust att filma lite när jag övar slagningar.. kommer en rätt bra bit, men nu e det växling som gäller :3freak
jo växlingen känns lite jobbig faktiskt.. Den hinner gå ner så mycket för mig innan jag får i nästa växel. De går inte så bra. Måste få mer höjd på wheelisarna innan jag kan börja växla.
 

TjReal

Tattoo på onsdag!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Obbola
Hoj
2005, Husqvarna SMR 450
Kopplingen är knas på min, startar jag på 1'an så kan jag växla till 2'an & sen 3'an, startar jag på 2'an så kan jag växla till 3'an, och starta på 3'an till 4'an utan problem. Men när jag ska växla efter att gått en växel redan så vill inte kopplingen längre så jag får inte i nån fler växel :mad: Hade kopplingen varit som den ska så skulle jag kunna gå igenom lådan på slangen iaf.... Det är som att den tappar trycket när man varvar för mycket, tydligen är det så på en del andra 660's har jag läst här. Får lämna in den på nån service framöver o se om det går att åtgärda, skulle bli så mycket roligare då o kunna växla igenom lådan på slangen utan detta störande moment.. :tomten
 

Solid snake

Guest
Strunta i kopplingen. :fakta :rolleyes:

Kör du med växling utan koppling så slipper du problemet med att du kanske slår över om du ger för mycket gas när du släpper ut kopplingen.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Solid snake skrev:
Strunta i kopplingen. :fakta :rolleyes:

Kör du med växling utan koppling så slipper du problemet med att du kanske slår över om du ger för mycket gas när du släpper ut kopplingen.
jag jag också tänkt på och det låter vättigt.. Men man har ganska högt varv när man avslutar en växel. Släpper man gasen så motorbromsar man rätt hårt och då slår ner. Hade gärna velat ha en utförlig förklaring från någon som kan sin sak.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Växla innan det varvar så mycket och använd kopplingen är mitt tips, lättare att växla på lägre varv.

TJReal: Det kan inte vara så att du inte släpper ner växelspaken med foten efter du växlat en gång?
 

Bas_Rutten

En ärofull död är bättre än ett vanärat liv
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Fagersta
Hoj
GSF1200N Bandit

TjReal

Tattoo på onsdag!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Obbola
Hoj
2005, Husqvarna SMR 450
Zee skrev:
Det tar sig ju! :tummenupp


1. Är du nöjd med Vanucci-stället då? (ja hade mä sånt innan)

2. Ble det mycket skador/repor på hojen efter vurpan i gräset (eller var det grus)?

1. Jao än så länge iaf, lite tight just i skrevet men annars så funkar det...

2. Nopes, handtagsskyddet + sidokåpan bak fick sig några repor... Det var grus.

Rigge skrev:
TJReal: Det kan inte vara så att du inte släpper ner växelspaken med foten efter du växlat en gång?

Mycket möjligt att så är fallet, aldrig tänkt på det :3freak Får ta o tänka på det lite extra nästa gång jag far ut o övar.. Tack för tipset :tummenupp
 
Last edited:

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Bas_Rutten skrev:
schysst!! men du ska inte editera bort ditt regnummer som syns skapligt tydligt på ganska många ställen???? Vet inte om någon konstapel använder sånt här mot någon, men man vet ju aldrig.... Lämna aldrig bevis efter dig.... :D

spelar inge roll om man inte ser hans ansikte att det är han som kör då också. Annars är det svårt att bevisa att det var just han som körde.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top