Börjar man bli gammal?

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Var och provkörde HD och Buell idag på Norrlands (dom har provkörning mellan 10-17 så ni hinner fortfarande åka dit) och jag blev positivt överaskad av, hör och häpna, en HD... Ja ni hörde rätt..

Har kollat på lite bilder på Night Rod Special och jag har tyckt att den har sett ganska cool ut, men jag har tänkt att eftersom det är en fet och tung HD så kan den ju inte vara någon höjdare att köra. Men eftersom man inte är den som är den tänkte jag ändå att jag åker och testar den i alla fall bara för att se hur illa det verkligen är.

Provade först en Buell XB12S och blev väl inte så värst imponerad, har provat XB9:an innan och jag tyckte att det var alldeles för lite drag i den, samma gällde 12:an, det kändes inte alls som om det var nått drag i den och varvstoppet låg väl kring 6000varv nånstans.

Sen var det dags för att testa Night Roden och det jag först slogs av var att fotpinnarna satt ungefär 40cm längre fram än vad de gör på min plastraket. Inte mer med det, det var bara att hoppa på och åka iväg. Till en början så kändes det grymt skumt att ha en sån förarställning, men efter ett tag så kunde man slappna av. Motorn hade en helt annan karaktär än på Buellen och den varvade nästan 10000, jag blev ganska förvånad själv när jag kollade på varvräknaren först och rödmarkeringen började först vid 10k. Körde med den en sväng och jag kom på mig själv att jag faktiskt tyckte att det var en riktigt rolig cykel att köra, inte som en plastraket, men rolig på ett annat sätt... Det är ju ingen sportcykel i den bemärkelsen, men ryktet säger att den visst går att få upp i över 200 knyck... :rolleyes:

Hade jag bara haft en jädra massa pengar så hade jag nog skrivit på direkt och tagit med den hem och haft den som glidarhoj, men eftersom så inte är fallet så får man klara sig med EN hoj, det kommer att vara en sporthoj.

vrscdx_001.jpg

Harley Davidson Night Rod Special

Last edited:

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Eftersom du frågar som du gör så...ja, du håller på att bli gammal :D

Var och provade V-roden när den kom och det var ingen dålig upplevelse för att vara en glidare. Fast minns att jag gillade Kawasakis Meanstreak bättre fast den hade mindre krut i motorn.

Hittade tom en bild från när jag var och provade V-rodden, verkar ha varit den 23:e maj 2003 när jag kollar bilddata...

Bifogat

• hd.JPG
    hd.JPG
    106.9 KB · Visningar: 83

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Jag och Ourosbouros körde varsin på en provkörning, min var preppad med creaming eagle avgaspipor m.m och den lät förjävligt mycket. Men den gick ganska bra för att vara en glidare. I 200 känns det som att fötterna tar rejält med vind...

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Jag körde också den med "ljudpaketet" och minns att hjälmen tog mycket vind uppe i fart :tomten

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Jo, med dom där öronen du var utrustad med då så kan jag tänka mig att det blåste. Tur att operationen blev lyckad och du numera ser normal ut.

Tntmackan

vad blir det för hoj iår då?
Gick med
6 May 2003
Hoj
02 suzuki GSX1400 (dunderklumpen)
så... vad säger ni..? nu då ni provat på att vara i himlen..?:arsele

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Tntmackan skrev:
2474491 så... vad säger ni..? nu då ni provat på att vara i himlen..?:arsele
Positivt överraskad, men ingenting som jag kommer byta till de närmaste 10 åren antagligen... Om man nu vinner på lotto kan man ju skaffa en "söndagshoj".

Tntmackan

vad blir det för hoj iår då?
Gick med
6 May 2003
Hoj
02 suzuki GSX1400 (dunderklumpen)
hehe! ni alla kommer väl att gå den här vägen... förr eller senare... :) för mig saknas väl bara gubbsjukan... :rolleyes:

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Wagge skrev:
2474532 Positivt överraskad, men ingenting som jag kommer byta till de närmaste 10 åren antagligen... Om man nu vinner på lotto kan man ju skaffa en "söndagshoj".
Om man vinner på lotto så skulle en MV Augusta göra sig bra i garaget. Har svårt att se mig själv köpa en glidare, nu är jag ju redan gammal och det har aldrig varit roligare än nu med sporthoj. Den dagen jag köper en mer sansad hoj blir det nog något liknande en XJR1300 eller varför inte en GSX1400. Fast det är klart måste det vara en glidare så ligger ju V-Maxen bra till, den skall ju vara sansad har jag hört... :D

MacMarine

GSXR
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
GSX1100
en MV vore ju som att ha L Lohan som sambo dyr så ini H service och reservdelar jämt.

och då jag redan är uppe i åldern att jag redan borde köra HD eller nåt åt det hållet så är det för sent för mig. Sen har vi alla dom läckra 160 kilos 998 kubikarna men funkar inte heller för lite sitta på helt enkelt. Riktiga MC har minst 1074 kubik så det blir till att hålla liv i gamla Allt Yngre Odågan ett tag till. Skulle nog tänka mig nya kawaskaki 1400 men får nog vänta tills suz kommer med en ersättare till busa i samma stuk

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Appropå gammal så sköt svärfar en gammelbjörn i förrgår...

Bifogat

• björn1.jpg
    björn1.jpg
    110.9 KB · Visningar: 224
  • björn2.jpg
    björn2.jpg
    111 KB · Visningar: 208
  • björn3.jpg
    björn3.jpg
    121.4 KB · Visningar: 196
Last edited:

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Det är riktigt stort! :tummenupp Var sköt han den?

Snygg fyrhjuling i bakgrunden, jag har en likadan...

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy