Wagge
Kiruna?
Var och provkörde HD och Buell idag på Norrlands (dom har provkörning mellan 10-17 så ni hinner fortfarande åka dit) och jag blev positivt överaskad av, hör och häpna, en HD... Ja ni hörde rätt..
Har kollat på lite bilder på Night Rod Special och jag har tyckt att den har sett ganska cool ut, men jag har tänkt att eftersom det är en fet och tung HD så kan den ju inte vara någon höjdare att köra. Men eftersom man inte är den som är den tänkte jag ändå att jag åker och testar den i alla fall bara för att se hur illa det verkligen är.
Provade först en Buell XB12S och blev väl inte så värst imponerad, har provat XB9:an innan och jag tyckte att det var alldeles för lite drag i den, samma gällde 12:an, det kändes inte alls som om det var nått drag i den och varvstoppet låg väl kring 6000varv nånstans.
Sen var det dags för att testa Night Roden och det jag först slogs av var att fotpinnarna satt ungefär 40cm längre fram än vad de gör på min plastraket. Inte mer med det, det var bara att hoppa på och åka iväg. Till en början så kändes det grymt skumt att ha en sån förarställning, men efter ett tag så kunde man slappna av. Motorn hade en helt annan karaktär än på Buellen och den varvade nästan 10000, jag blev ganska förvånad själv när jag kollade på varvräknaren först och rödmarkeringen började först vid 10k. Körde med den en sväng och jag kom på mig själv att jag faktiskt tyckte att det var en riktigt rolig cykel att köra, inte som en plastraket, men rolig på ett annat sätt... Det är ju ingen sportcykel i den bemärkelsen, men ryktet säger att den visst går att få upp i över 200 knyck...
Hade jag bara haft en jädra massa pengar så hade jag nog skrivit på direkt och tagit med den hem och haft den som glidarhoj, men eftersom så inte är fallet så får man klara sig med EN hoj, det kommer att vara en sporthoj.
Harley Davidson Night Rod Special
Har kollat på lite bilder på Night Rod Special och jag har tyckt att den har sett ganska cool ut, men jag har tänkt att eftersom det är en fet och tung HD så kan den ju inte vara någon höjdare att köra. Men eftersom man inte är den som är den tänkte jag ändå att jag åker och testar den i alla fall bara för att se hur illa det verkligen är.
Provade först en Buell XB12S och blev väl inte så värst imponerad, har provat XB9:an innan och jag tyckte att det var alldeles för lite drag i den, samma gällde 12:an, det kändes inte alls som om det var nått drag i den och varvstoppet låg väl kring 6000varv nånstans.
Sen var det dags för att testa Night Roden och det jag först slogs av var att fotpinnarna satt ungefär 40cm längre fram än vad de gör på min plastraket. Inte mer med det, det var bara att hoppa på och åka iväg. Till en början så kändes det grymt skumt att ha en sån förarställning, men efter ett tag så kunde man slappna av. Motorn hade en helt annan karaktär än på Buellen och den varvade nästan 10000, jag blev ganska förvånad själv när jag kollade på varvräknaren först och rödmarkeringen började först vid 10k. Körde med den en sväng och jag kom på mig själv att jag faktiskt tyckte att det var en riktigt rolig cykel att köra, inte som en plastraket, men rolig på ett annat sätt... Det är ju ingen sportcykel i den bemärkelsen, men ryktet säger att den visst går att få upp i över 200 knyck...
Hade jag bara haft en jädra massa pengar så hade jag nog skrivit på direkt och tagit med den hem och haft den som glidarhoj, men eftersom så inte är fallet så får man klara sig med EN hoj, det kommer att vara en sporthoj.
Harley Davidson Night Rod Special
Last edited: