Böter för att ha kört 320km/h ..

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
Kathy Swanson of the state Office of Traffic Safety said unless Tilley was wearing the kind of protective gear professional motorcycle racers wear, he was courting death at 200 mph.
Jo det kan ju vara rätt farligt att krocka med nåt i 320 utan skinnställ, med skinnställ borde det inte vara nån fara. :hihi
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
"I'm not entirely sure what would happen if you crashed at 200 miles per hour," Swanson said. "But it wouldn't be pretty, that's for sure."

-20 bast och inget körkort. :)
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Majk de Bajk skrev:
65 zon, har aldrig sett denna skylt :lol :lol men å andra sidan ser jag nästan aldrig några 30/50/70/90/110/300 skyltar :lol

Dom använder Miles Per Hour i USA
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
Several law enforcement sources told the newspaper that, although no official records are kept, it was probably the fastest ticket ever written in the state.


Fan skit oxå, fick inte ens ett officiellt rekord att skryta med på cellblock 5... :rolleyes:
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Måste väl ha ställt på den där Honda 1000 lite för att komma upp i den där farten va?
 

MilleR

Member of Team Manwhore
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Söder
Hoj
Trek 4400Alpha, Nitro Icon59w,
Kanske tur att det inte var i Texas....... :kulspruta
Undra vilka böter det skulle bli i Sverige om dom fick tag i en liknande person.....eller fängelse blir väl aktuellt också misstänker jag.
 

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
MilleR skrev:
Kanske tur att det inte var i Texas....... :kulspruta
Undra vilka böter det skulle bli i Sverige om dom fick tag i en liknande person.....eller fängelse blir väl aktuellt också misstänker jag.
Nejnejnej... 3000 i böter och 1 år utan körkort. Han får efter det garanterat ta om kortet. (i sverige asså)

(detta är vad jag tror... absolut inte fakta på någe vis)
 

Mr Brownstone

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2004
Ort
SKARA
Hoj
Aprilia rs250 sp
kan man få fängelse för fortkörning i sverige? Hade varit stenhårt, synd på kortet bara...
 

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
Om jag var killens juridiska ombud så skulle jag nog ha synpunkter på mätförfarandet. Att klocka någon med ett stoppur från ett flyplan i de farterna känns ju inte helt exakt. I synnerhet då hastigheten 329 km/h känns osannolikt hög. Vet inte vad senaste Bladen faktiskt toppar men ska man upp i de hastigheterna känns det som det måste till något mer än en standard sporthoj.

/Olzki
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
15 seconds of fame :tummenupp

Kollade på videoinslaget också, haha.. killens pappa är ju polis i countyt. Taskig situation.. hehe

/Nitrous
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Olzki skrev:
Om jag var killens juridiska ombud så skulle jag nog ha synpunkter på mätförfarandet. Att klocka någon med ett stoppur från ett flyplan i de farterna känns ju inte helt exakt. I synnerhet då hastigheten 329 km/h känns osannolikt hög. Vet inte vad senaste Bladen faktiskt toppar men ska man upp i de hastigheterna känns det som det måste till något mer än en standard sporthoj.

/Olzki
Japp! Med rätt advokat så kan han få ärendet avskrivet. Detta genom att advokaten lägger upp fakta som att en CBR1000RR inte ens KAN komma upp i den hastigheten och att mätningen utfördes på ett sätt som inte är speciellt bra, utan det är en "grov beräkning", som tydligtsvis var så illa att det kom upp fantasisummor. Pga denna dåliga beräkning m.m kan ärendet avskrivas. kommer inte ihåg den engelska termen för detta...
 

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
Swedie skrev:
Japp! Med rätt advokat så kan han få ärendet avskrivet. Detta genom att advokaten lägger upp fakta som att en CBR1000RR inte ens KAN komma upp i den hastigheten och att mätningen utfördes på ett sätt som inte är speciellt bra, utan det är en "grov beräkning", som tydligtsvis var så illa att det kom upp fantasisummor. Pga denna dåliga beräkning m.m kan ärendet avskrivas. kommer inte ihåg den engelska termen för detta...


Ja, nåt sånt borde upplägget bli...Man kanske tom kan krydda med att rekommendera pappan, som ju tydligen var sheriff, att bjuda över state troopern på lite Budweiser och diskutera mätnoggranhet :tungan

/Olzki
 

MR R6™

Alla andra är dumma i huvudet!
Gick med
11 Apr 2004
Ort
jag tror det iaf?!
Hoj
Ktm 450 exc
fireblade skrev:
Nejnejnej... 3000 i böter och 1 år utan körkort. Han får efter det garanterat ta om kortet. (i sverige asså)

(detta är vad jag tror... absolut inte fakta på någe vis)

Hmmm....trodde att maxböter i Sverige var 2000:-, det fick jag i alla fall!
Kan ju ha fel!!
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Själva fortkörningen kan i Sverige max ge 2000 kr i böter efter ett strafföreläggande från åklagare. (Jag har lärt mig den hårda vägen :rolleyes: )
Allt över 50 km/h för fort på 70 och uppåt leder till det. Polisen får inte ens skriva ut böter på plats.

Polisen skulle dock säkert vid sånna här farter hävda grov vårdslöshet i trafik och då börjar vi närma oss de där herionstraffen :huvet

Vid körning på näst intill tom motorväg blir det nog ändå svårt för polisen att få igenom att det skulle vart vårdslöshet även om det går i 250 knyck. Finns lite tingsrättsdomar att läsa för den som orkar leta.
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
kan någon säga hur mycket en mile är med tre decimaler???
1.6????
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top