B&K Gellerasen 8/6

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Nån som ska på det mera än jag? Jag har aldrig varit på B&K kurs innan, är det bra eller dåligt?
Kan ju nämna att jag inte har kört på bana innan men i sommar tänkte jag förvärkliga mina drömmar med så många bandagar jag hinner med.
Nått man bör tänka på, gärna tips till en nybörjare :)

//Johan

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Hallå!

Är det ingen mera som ska med dit?
Nån som varit på nån liknande kurs? Är det bra eller dåligt?

Skulle gärna vilja veta om det är värt pengarana eller om man ska lägga dom på nått annat. Har inte kört bana förr men i sommar blir det ett par ggr.

//Johan

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
nilzz skrev:
2115024 Hallå!

Skulle gärna vilja veta om det är värt pengarana eller om man ska lägga dom på nått annat. Har inte kört bana förr men i sommar blir det ett par ggr.

//Johan

Nu är ju jag lite partisk i frågan eftersom jag är inblandad i den här kursen :) Hur som helst så är Gelleråsen en rolig bana och jag kan nästan garantera att du får en bra och lärorik dag om du väljer att vara med!

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
nilzz skrev:
2115024 Hallå!

//Johan

Jag var på motsvarande kurs förra sommaren, den var kanonbra!! :tummenupp Lärorikare än en vanlig bandag eftersom det är teorilektioner också. (antar att det är det i år igen Joppe?)

Har tyvärr inte möjlighet att åka på den här som det ser ut nu.

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
Sb skrev:
2115200Jag var på motsvarande kurs förra sommaren, den var kanonbra!! :tummenupp Lärorikare än en vanlig bandag eftersom det är teorilektioner också. (antar att det är det i år igen Joppe?)

Stämmer bra det, teorin slipper ni inte i år heller :)

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Det låter ju bra! Är det bäst att åka dit redan dagen kvällen innan? För det borde väl bli lite segt om man ska upp tidigt och köra dit, sen kurs hela dagen sen köra hem igen.
Vad händer om det är regn hela dagen :va

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
nilzz skrev:
2115325 ..............
Vad händer om det är regn hela dagen :va

Du blir blöt.. :7peta

Kan ju inte säga att det är i närheten av lika kul men det är fortfarande klart värt det att gå kurs även om det skulle regna. Om inte annat så kommer du att bli betydligt skickligare på att köra i regn :rofl

Men jag hörde att Joppe har bokat sol så det är lugnt!!! :yoparty

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Kreuger skrev:

Trevligt! Förra året hade han bokat regn. Även om det var uppehåll ibland så började det alltid regna på mitt pass. Jag tror jag körde ett och halvt pass utan regn...

Men som sagt, man ska ju kunna köra i regn också.

Jag brukar åka samma dag när det är på Gelleråsen men jag åker alltid bil och släp. Om du inte är van att köra bana skulle jag rekommendera att ta släp, man blir rätt trött efter en hel dag. (När man dessutom stigit upp i ottan för att ta sig dit i tid). Fast det finns ju dom som åker hoj och tycker att det funkar bra.

Idealiskt skulle väl vara att åka kvällen innan så att man får sova lite längre på morgonen men det är ju inte gratis att bo heller..

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Kreuger skrev:
2115361 Du blir blöt.. :7peta

Kan ju inte säga att det är i närheten av lika kul men det är fortfarande klart värt det att gå kurs även om det skulle regna. Om inte annat så kommer du att bli betydligt skickligare på att köra i regn :rofl

Haha jo det blir man säker med all säkerhet :) Men bara dom inte ställer in det eller så, var mest det jag undrade. Men efter som det ska bli sol så var det ju en onödig fråga :rofl

Sb skrev:
2115413 Trevligt! Förra året hade han bokat regn. Även om det var uppehåll ibland så började det alltid regna på mitt pass. Jag tror jag körde ett och halvt pass utan regn...

Men som sagt, man ska ju kunna köra i regn också.

Jag brukar åka samma dag när det är på Gelleråsen men jag åker alltid bil och släp. Om du inte är van att köra bana skulle jag rekommendera att ta släp, man blir rätt trött efter en hel dag. (När man dessutom stigit upp i ottan för att ta sig dit i tid). Fast det finns ju dom som åker hoj och tycker att det funkar bra.

Idealiskt skulle väl vara att åka kvällen innan så att man får sova lite längre på morgonen men det är ju inte gratis att bo heller..

Det får nog bli släp, om jag inte åker kvällen innan och tar in på nått vandrarhem. Tack för tipsen :tummenupp

Hej hopp!

EnduransJanne

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
Fireblade CBR 900RR - 92
jesper skrev:
2115043 Nu är ju jag lite partisk i frågan eftersom jag är inblandad i den här kursen :) Hur som helst så är Gelleråsen en rolig bana och jag kan nästan garantera att du får en bra och lärorik dag om du väljer att vara med!

Vad är det för kurs? Har jag inte hört talas om. Den 2/6 på Gelleråsen känner jag till men inte att det skulle vara också den 8/6. Var finns info om denna kurs? Är den fullbokad?

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!