[B]Nylagd asfalt[/B]

Daytona Peter

hojlös :-(
Gick med
4 May 2003
Hoj
Triumph Daytona T595 *såld*
Skulle ut och åka med en gammal klasskompis i Västervik idag. Innan jag hämtade honom tänkte jag nöta lite knäpuckar på en parkering. Vänster sida nöts ju mest (rondeller mm) så jag ville nöta lite på högra sidan också. Kör in på parkeringen, nästan tom och fin svart asfalt. Börjar svänga, hinner inte ett helt varv innan hojen bara försvinner under mig. SRRAAAAAPP :skrämd hör jag och tänker att nu är hela sidokåpan förstörd. Reser mig upp snabbt så att ingen ska se mig ligga där på sidan om hojen mitt på parkeringen, reser upp hojen och plockar upp backspegeln och en skruv som lossnat. Snabb översyn av hojen och iväg innan någon nyfiken person som råkat se mig skulle komma och kommentera händelsen.
När jag kommer till kompisen ber jag om en skruvmejsel så jag kan skruva tillbaka backspegeln och gör en noggrannare koll av hojen. Underkåpan är helt sönder repad och det fäste har slitits bort, litet märke på ljuddämparen, lätt böjt gashandtag och bromspinnen var böjd 90 grader. Sidokåpan var bara ”lite” skrapad och inte sprucken som jag trodde :( .
Vi skruvade dit backspegeln och sedan åkte vi iväg, tror det blev 14 mil idag med skrapad sidokåpa.

Själv mår jag bra, lite ont i högerhanden och öm om baken.
Vill utfärda en varning också till er som inte redan vet: nylagt asfalt är hal som is dessa varma dagar.

Kör lugnt. :squid

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Surt.....

"Tur" att det hände på en tom parkering iallafall...

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Originally posted by Daytona Peter: Reser mig upp snabbt så att ingen ska se mig ligga där på sidan

Känner igen det där... Varför reagerar man alltid så???

Cyklade omkull en tidig morgon på väg hem från jobbet.
Det absolut första jag gjorde var att se mig omkring för att kolla om någon sett mig. :rodnar Tittade sedan på cykeln, framhjulet såg ut som en "hängmatta". *suck*

Slängde till slut en blick på händerna... Höger lillfinger såg ut som ett Z! :eek: Ristortion i ledkapseln tror jag det hette på läkarspråk, men som sagt...det kom i tredje hand...

På vägar med nylagd asfalt har förhoppningsvis Vägverket markerat med "Slirig vägbana", men det gäller ju knappast parkeringar. Jättetrist med din hoj, :( men skönt att du i alla fall inte bröt något.

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa