Daytona Peter
hojlös :-(
Skulle ut och åka med en gammal klasskompis i Västervik idag. Innan jag hämtade honom tänkte jag nöta lite knäpuckar på en parkering. Vänster sida nöts ju mest (rondeller mm) så jag ville nöta lite på högra sidan också. Kör in på parkeringen, nästan tom och fin svart asfalt. Börjar svänga, hinner inte ett helt varv innan hojen bara försvinner under mig. SRRAAAAAPP
hör jag och tänker att nu är hela sidokåpan förstörd. Reser mig upp snabbt så att ingen ska se mig ligga där på sidan om hojen mitt på parkeringen, reser upp hojen och plockar upp backspegeln och en skruv som lossnat. Snabb översyn av hojen och iväg innan någon nyfiken person som råkat se mig skulle komma och kommentera händelsen.
När jag kommer till kompisen ber jag om en skruvmejsel så jag kan skruva tillbaka backspegeln och gör en noggrannare koll av hojen. Underkåpan är helt sönder repad och det fäste har slitits bort, litet märke på ljuddämparen, lätt böjt gashandtag och bromspinnen var böjd 90 grader. Sidokåpan var bara ”lite” skrapad och inte sprucken som jag trodde
.
Vi skruvade dit backspegeln och sedan åkte vi iväg, tror det blev 14 mil idag med skrapad sidokåpa.
Själv mår jag bra, lite ont i högerhanden och öm om baken.
Vill utfärda en varning också till er som inte redan vet: nylagt asfalt är hal som is dessa varma dagar.
Kör lugnt.

När jag kommer till kompisen ber jag om en skruvmejsel så jag kan skruva tillbaka backspegeln och gör en noggrannare koll av hojen. Underkåpan är helt sönder repad och det fäste har slitits bort, litet märke på ljuddämparen, lätt böjt gashandtag och bromspinnen var böjd 90 grader. Sidokåpan var bara ”lite” skrapad och inte sprucken som jag trodde
Vi skruvade dit backspegeln och sedan åkte vi iväg, tror det blev 14 mil idag med skrapad sidokåpa.
Själv mår jag bra, lite ont i högerhanden och öm om baken.
Vill utfärda en varning också till er som inte redan vet: nylagt asfalt är hal som is dessa varma dagar.
Kör lugnt.