B2 (äkta grc kopia) bra?

Xeltro

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Minimoto
Motor: 50cc, en-cylindrig, 2-takt, vattenkyld
Växlar: Automat
Max hastighet: >88km/h
Max förarvikt: 110kg
Tank kapacitet: 1,5L
Bromsar: Dubbla skivor fram, Skiva bak
Drivning: Kedja
Bränsle: Blyfri 95 + 2-takts olja (blandat)
Torque: 4.5n.m/20000rpm
Start: Manuell
Hjul: 6,5" (slanglös)
Storlek: 99cm*28cm*46cm

OBS! Denna hoj har 50cc motor som varvar 20000rpm och otroliga 11hk

Och det låga priset 5390kr

Undrar ifall den hojen duger till mig som nybörjare?

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
hur kan en kopia vara äkta? :va

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Det där med "Äkta kopia" fattar jag inte?? Det är helt och hållet en kopia, därmed basta :fakta . Men just den modellen du snackar om är faktiskt riktigt bra byggd. Behövs dock lite uppdateringar för att den skall bli helt bra. Så lägg ca 3000 till på priset så kan den nog funka fint och vara tillförlitlig.

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Alltid kopplingarna som går åt skogen.

Byt till "riktig" kopplingstrumma , backar från tex Polini etc.

Går knappt jämt med en 6.5hp Polini :rolleyes: ..

Annars en bra hoj för dom pengarna.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Firewheel skrev:
hojen duger gått till dej som nybörjare

(men akta så inte kedjan går av de gjör de på dom vissa kinapuffar)

Japp, byta till ny innan den går av och slår sönder drev stödet är att rekomendera!

Zonic

www.roadragemc.se
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
Honda F4i ,"stuntEdition"
fick min b2 igår, gick riktigt bra, tvivlar däremot på att det är 11hp, kanske kinesinska hästar :hihi
Accar lite dåligt, men det beror npg på att kopplingen tar för tidigt, men när den varvar ut så reser den sig nästan på slangen :tummenupp
Finns det någon svensk sida som säljer riktiga kedjor kopplingar mm? eller är det import som gäller? :rolleyes:

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Binnike_Swe skrev:
fick min b2 igår, gick riktigt bra, tvivlar däremot på att det är 11hp, kanske kinesinska hästar :hihi
Accar lite dåligt, men det beror npg på att kopplingen tar för tidigt, men när den varvar ut så reser den sig nästan på slangen :tummenupp
Finns det någon svensk sida som säljer riktiga kedjor kopplingar mm? eller är det import som gäller? :rolleyes:

Köp utav Jesper på Maxat racing http://www.mamut.com/minimoto . Han har tom en färdig modefierad koppling från Italien till Bansheen på G. Firman ligger i Stokholm men han skickart över hela landet och det går alltid snabbt och smidigt :)

Hälsa från Mathias i Göteborg så vet han hur du har fått infot.

Zonic

www.roadragemc.se
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
Är det grc koppling man ska ha?
Tack för tipset föresten.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Binnike_Swe skrev:
Är det grc koppling man ska ha?
Tack för tipset föresten.

Saken är den att en vanl GRC koppling (igenkligen Polini) passar inte pga det är olika konor på veven på en kina och en "äkta" GRC. Därför behöver man modefiera den plattan/klockan som kopplingsbackarna sitter på. Eller då köpa den som Jesper snart får hem.

Zonic

www.roadragemc.se
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
ok, mailade han med en gång.
tror du hojen accar bättre om man spänner fjädrarna i kopplingen, tar som det är nu för tidigt, och den är ju så svag på låga varv.
har spännt dom lite ska ut o testa imorgon. :)

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Att det är en kopia är rätt, vi kallar den för äkta kopia just av anledningen att jag för många år sen såg nån tvserie där dom snackade om äkta gulddoublé, lät kul tyckte jag så jag har alltid tyckt det var kul att säga äkta kopia om kopiar och då blev det så :)

Hojen går skitbra tycker jag, även med en koloss som mig på :)

Mvh

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Binnike_Swe skrev:
ok, mailade han med en gång.
tror du hojen accar bättre om man spänner fjädrarna i kopplingen, tar som det är nu för tidigt, och den är ju så svag på låga varv.
har spännt dom lite ska ut o testa imorgon. :)

Gör den nog. Men med original backarna är det risk för att man eldar upp dom ifall de får slira för mycket. När du väl bytt backar och fått de att lira bra så kan man slira mer med den innan de "går varma" :)

När du ändrar på fjäder trycket se då till att alla fjädrar är lika mycket spända. Dvs att de är lika långa. Har visserligen även märkat att fjädrarna på Kina kopior har en tendens till att vara lite olika hårda men de är oftast ganska så lika :)

Meli

swemoto.com
Gick med
9 Feb 2005
Hoj
RR-04 Bi-zeta, 50 cc, 6 kolvsok
det kan tilläggas att kopian väger nästan en halv gång till så mycket som orginalet... alltså 10 kg mer..

Zonic

www.roadragemc.se
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
Jo den är en riktig "klump" speciellt om man jämför med den gamla 14e.
Var ute och prövade kopplingen idag, ingen större skillnad, får nog ta och spänna dom lite till.

Meli

swemoto.com
Gick med
9 Feb 2005
Hoj
RR-04 Bi-zeta, 50 cc, 6 kolvsok
nä med orginalet väger 25 kg och kopian väger 35 kg. om det är GRC GP kopian med delta box ni snackar om.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Meli skrev:
nä med orginalet väger 25 kg och kopian väger 35 kg. om det är GRC GP kopian med delta box ni snackar om.
Mne lägg av nu med ditt snack.
Har vägt den idag och den väger torr 24kg, välkommen att väga den, ja den med deltaboxram :)

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Hmm :va Det med 35 kg har jag aldrig hört :confused: Och om det är den andra Kina hojen som finns med Alubox ram kan jag meddela att den väger in på ca 23kg :rolleyes:

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...