Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bandit skrev:Är VW TARO identisk med HILUX dvs inte bara samma kaross utan samma motor drivlina rubbet, nån som vet
pw skrev:Jepp, samma bil! Bara lite olika klistermärken. Är inne på min andra Hilux, bra bilar, ganska törstiga, går sällan sönder, dyra reservdelar och aningens klena växellådor! Rostar friskt pga obefintligt rostskydd, slitstarka och lite känsliga för bulor (tunna i plåten)
Bandit skrev:Hur långt har dina gått....kollat en del på blocket och Hiluxarna från början av 90 har gått ca 23-27 tusen. Skulle man kunna köpa en sån eller är det bara skrot kvar efter dem milen.
GuW skrev:Jag har bara erfarenhet från Mazda, och man kan väl säga att dom blir inte vackrare med åren precis, men dom verkar hålla bra om man bortser från det estetiska..
Jag funderar på att göra en riktig idiotgrej och köpa en dodge ram 90, som jag kan få loss till helt rätt pengar, problemet är då bara förbrukningen, jag har fått intrycket "aldrig under 2 men sällan över 3liter/mil"
Totalt vansinne egentligen, men tänk så motiverad att ta hojen istället man blir med den förbrukningen, dessutom får man motion av att gå till jobbet i slutet på månaden... *suck* den är bara så förbannat billig i inköp att jag inte kan låta bli.
TLS skrev:Jag har en Mazda B2600 -95 (4WD) och en King Cab -96 (2WD).
Mazdan är större, har bättre värme (bra på vntern) större hytt (riktigt baksäte istället för nödsäten) men drar betydligt mer bensin. Trots bara 7600 mil så tickar en lyftare lite när den kallstartas på vintern.
Skulle jag köpa något idag så skulle det nog bli en Chevrolet S10, dom börjar komma ner i för mig hanterbara pengar.
TLS skrev:Jag kan nog inte ge någon rättvis bedömning av bränsleförbrukningen då jag allltid kör med högt Irstaskåp och åtminstånde 31.5/10.5-15" hjul med riktigt grovt terrängmönster, det sitter även 33" på ibland om humöret säger "Geggamoja"![]()
King Caben är helt orginal med "vanlig" strömlinnjeformad kåpa och rullar på "gatmönstrade" däck med orginaldimension.
Men om jag säger som såhär, min förra B2600, en -88, ville med org. hjul ha runt 1.2 liter/mil. Min nuvarande B2600 (-95) med skåp och geggadäck, 1.5-1.6 liter/mil kanske.
King Caben vill ha 0.9-1.0 normalt och ca 1.3 med last och hästtransport med kuse i bakom, då med ägg under gasfoten av naturliga skäl.
Banditen står i rummet bredvid köket så jag kan titta på henne när jag dricker morgonkaffe, han har fått ny tank, nya lysen, nya däck, fixad lack, nya bromsar och lite sånt och väntar nu på värmen. Jag har inga bra bilder men här står hon mitt i flyttstöket, dammig, skitig och dan och tycker att husse är en skitstövel som renoverar bondgård istället för att göra av med bensin.![]()
Du då, säg inte att du bytt Hondan mot "eländet" i avataren.
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |