Baaam

Ostronet77

Medlem
Gick med
14 Jul 2023
Hoj
Kawasaki
Idag klarade jag uppkörningen på första försöket.
Kanske lite sent på året men va fan….
Kan nog få några fina åkturer ändå i år.
Sen som grädde på moset så fick jag äntligen hämta min Z900!!!!
Nu väntar nya äventyr på vägarna!!

ha det gott alla?

Bifogat

• 71494398184__442FAE8E-7F6F-45CF-B8C7-8A4E77C24C02.jpeg
    71494398184__442FAE8E-7F6F-45CF-B8C7-8A4E77C24C02.jpeg
    1.7 MB · Visningar: 40

Ostronet77

Medlem
Gick med
14 Jul 2023
Hoj
Kawasaki
Grattis, välkommen i gänget, ta det lugnt - det dröjer länge innan du är fullärd.
Ja det tror ja också. Är så sugen på att hitta en flygfält där man kan testa hojen på! Finns ett ställe i knislinge jag vet, men är övervakat!!!

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Ja det tror ja också. Är så sugen på att hitta en flygfält där man kan testa hojen på! Finns ett ställe i knislinge jag vet, men är övervakat!!!
Ta det extra lugnt under hösten - vi har redan tappat en bra sporthojare i älgolycka o det har varit flera älgolyckor med bilar inblandade senaste dagarna

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Grattis!

Som sagt, kör försiktigt, det blir mörkare och mörkare, och vägarna är blöta och täckta med löv mm som kan göra det onödigt halt ibland. Men kör så mycket du kan, så att du hinner bygga upp lite erfarenhet före vintern, och slipper börja om helt på blankt papper nästa år.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Bra jobbat.
Jag tog kortet en sen oktoberdag, och det var frost när vi körde till uppkörningen, och folk som kom från andra hållet hade kört igenom dimma och fått isbark på hjälmvisiret. :hihi
Men jag kunde ändå köra i en månad innan det kom snö. Och jävlar vad det var najs att köra den där månaden!
Ta det lugnt med löv och lera på vägen bara.

Chrille78

Medlem
Gick med
11 Apr 2023
Hoj
Honda VT600, SFV 650
Grattis till kortet! Jag är också nybörjare, har haft kortet sen 7 augusti. I lördags åkte jag runt lunch en trip på ca. 5 timmar och redan efter 20 minuter hoppade ett rådjur upp på vägen. Resten av resan var lugn men man skannade av terrängen hela tiden. Det är mycket folk i skogen vid den här tiden (man röjer älgpass och plockar svamp) så djuren är stressade. Sen blir det mörkt tidigt men då cruisar jag lite i stan. Är det fint väder så drar jag en repa på lunchen :D

Raderad medlem 61114

Guest
Bra jobbat.
Jag tog kortet en sen oktoberdag, och det var frost när vi körde till uppkörningen, och folk som kom från andra hållet hade kört igenom dimma och fått isbark på hjälmvisiret. :hihi
Men jag kunde ändå köra i en månad innan det kom snö. Och jävlar vad det var najs att köra den där månaden!
Ta det lugnt med löv och lera på vägen bara.
Haha, vafan, är jag tog hojkort så körde jag de två hela första vintrarna ? Genom snö och is, på vanliga sommardäck ? Halt som fan, men det gick.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Haha, vafan, är jag tog hojkort så körde jag de två hela första vintrarna ? Genom snö och is, på vanliga sommardäck ? Halt som fan, men det gick.
Min hoj hade extra hårda asiendäck, jag testade när snön kom men det fanns absolut noll fäste så bakhjulet spann fritt stillastående när man släppte kopplingen på sexan. Och sedan låg det ett snötäcke i 3 månader i sträck, så eh. Men när snön hade smält åkte jag upp till föräldrarna och hämtade hojen där den fått stå över vintern, och köde hem den med is och snö i dikena. Det var lite kyligt. :hihi

lillalbin

Sporthojsnörd
Gick med
25 Jun 2019
Hoj
1999 honda vfr800 honda varadero
Idag klarade jag uppkörningen på första försöket.
Kanske lite sent på året men va fan….
Kan nog få några fina åkturer ändå i år.
Sen som grädde på moset så fick jag äntligen hämta min Z900!!!!
Nu väntar nya äventyr på vägarna!!

ha det gott alla?
Grattis. Här uppe i norr går det att åka än. Vi var 3 som åkte idag. Sol. ca 20 mil. Toppen.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA