Badrumsmatta vs. Klinkers & golvvärme

Sundance Kid

Gasar tills det rasar & sen lite till...
Gick med
22 Dec 2003
Har ett litet problem.

Skulle ta bort badrummsmattan idag. Men den sitter äna fast... Mattan är av modell ikea
11954_PE089241_S4.jpg

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10103&storeId=2&langId=-11&productId=59190

Jag har golvvärme som är på max ibland, kan mattjävel ha smält fast i golvet?? Eller är det något annat skumt? Den har legat där i ett par år nu...

Vad ska jag göra? Är det bara skrapa som gäller? Finns det någon kemikalie man kan använda??
Skiten sitter verkligen stenhårt.. Drog tillochmed isär mattan när jag försökte ta bort den! Känns om om den e limmad!

Här är en bild på hur det ser ut nu...

Bifogat

• DSC00226.JPG
    DSC00226.JPG
    92.6 KB · Visningar: 231
Sundance Kid skrev:
2492300 Har ett litet problem.

Den har legat där i ett par år nu...

Vad ska jag göra?

Skiten sitter verkligen stenhårt.. Drog tillochmed isär mattan när jag försökte ta bort den! Känns om om den e limmad!

Funderat på att lyfta dina andra mattor i hemmet när du städar??

Är det gummi som sitter fast i golvet?
Om det är gummi prova aceton, det hjälper mot gamla(!) heltäckningsmattor där undersidan är gjord av gummi. Acetonen löser gummit.
Glöm inte att vädra när du själv ska vara i närheten.

Ja, det blir nog till att skrapa det värsta och sedan ta lösningsmedel....
Sedan så skulle jag stämma Ikea för sin dåliga badrumsmatta, så kan man få miljarder... :banana

Med tanke på att det är klinkers golv så kan du nog bara smacka på dom flesta köpbara kemikalier :)

Pröva om du kan skrapa bort skiten med ett rakblad eller nått.

Hur gör du när du städar, egentligen? Skurar du aldrig? Skakar du aldrig mattorna? Tvättar du aldrig mattorna i tvättmaskinen? Jag skulle rekommendera dig att så fort gummiresterna är bortskrapade se över dina städrutiner.

Lite lustigt polarn att du bestämt dig för att göra dig av med mattan nu när du skaffat flickvän sen 3 veckor tillbaka, tillfällighet? Nej knappast ;).

Jag tror på aceton och rakblad. Lycka till :tummenupp.

Dynga på golvärmen på MAX skrapa den det värsta med en isskrapa eller liknande, sen får det väll bli aceton & rakblad!

Lycka till :tummenupp

Tack för alla svaren mina herrar och damer... Rakblad funkade hyfsat. aceton är nästa sak...

Och nygumman ska försöka lära mig städa...
Men idag var det riktigt städat å fint när jag kom hem, trotts att hon är sjuk... Hon e fantastik!!!:tummenupp

Sundance Kid skrev:
2493412 Tack för alla svaren mina herrar och damer... Rakblad funkade hyfsat. aceton är nästa sak...

Och nygumman ska försöka lära mig städa...
Men idag var det riktigt städat å fint när jag kom hem, trotts att hon är sjuk... Hon e fantastik!!!:tummenupp
Mmmm.... Brukar vara så i början av förhållandet när man är nykär, det städas o fejjas som aldrig förr... Damerna vill ju gärna övertyga en om att dom minsann är bättre än ens tidigar ex, etc. etc.....
Vänta ett tag så ska du se....

Sundance Kid skrev:
2492300 Har ett litet problem.

Skulle ta bort badrummsmattan idag. Men den sitter äna fast... Mattan är av modell ikea
11954_PE089241_S4.jpg

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10103&storeId=2&langId=-11&productId=59190

Jag har golvvärme som är på max ibland, kan mattjävel ha smält fast i golvet?? Eller är det något annat skumt? Den har legat där i ett par år nu...

Vad ska jag göra? Är det bara skrapa som gäller? Finns det någon kemikalie man kan använda??

Kolla upp vad du har för typ av golvvärmekabel. Vissa kablar (ej självreglerande) brukar man ej få täcka över ens med en matta, just för att de avger så mycket värme.

Blanco skrev:
2493524 Mmmm.... Brukar vara så i början av förhållandet när man är nykär, det städas o fejjas som aldrig förr... Damerna vill ju gärna övertyga en om att dom minsann är bättre än ens tidigar ex, etc. etc.....
Vänta ett tag så ska du se....

mmm.. kan nog vara så... Nästa vecka får hon en egen lägenhet å jag kan återgå till min snuskiga ungkarlslya... med mattor och smuts! Hon har sagt att hon aldrig vill vara i min lägenhet igen ändå! hehe... :va

Tricket som gått bäst hittils är iallafall rakblad... har blåsor på tummen nu av allt skrapande... suck:3freak
men vad gör man inte för kärleken!

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...