bakdäck,,,,,

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Jaha nu är man här igen,,, måste införskaffa nytt bakdäck till min lilla iller... Bakdäcket tålde tydligen inte min dagliga ranson av gummi rök som jag ville ha :hihi och nu är det alltså dags för nytt bakdäck och som säkert varit i många andra trådar (har sökt men inte hittat nåt direkt svar) ni med tzr, tror ni att det går att trycka på ett 120 däck bak? eller ska jag inföskaffa ett 110 som jag har på nu? Och finns det nått märke/modell som ni rekomenderar?
tack på förhand,, :tummenupp

Solid snake

Guest
nicke skrev:
Jaha nu är man här igen,,, måste införskaffa nytt bakdäck till min lilla iller... Bakdäcket tålde tydligen inte min dagliga ranson av gummi rök som jag ville ha :hihi och nu är det alltså dags för nytt bakdäck och som säkert varit i många andra trådar (har sökt men inte hittat nåt direkt svar) ni med tzr, tror ni att det går att trycka på ett 120 däck bak? eller ska jag inföskaffa ett 110 som jag har på nu? Och finns det nått märke/modell som ni rekomenderar?
tack på förhand,, :tummenupp

Jag kör på pirelli just nu, går inte att trycka på ett fetare, kanske är 5mm på varje sida till svingen.

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Solid snake skrev:
Jag kör på pirelli just nu, går inte att trycka på ett fetare, kanske är 5mm på varje sida till svingen.
mm.. det kanske inte går men blev lite sugen att ha iallfall ett 120 på, var ute me en kille som har en rs -98 igår, och när man tittade på sulan så var det ett 150, fan man skämdes ju nästan med mitt 110.... men går det inte med ett 120 så går det inte...

Solid snake

Guest
nicke skrev:
mm.. det kanske inte går men blev lite sugen att ha iallfall ett 120 på, var ute me en kille som har en rs -98 igår, och när man tittade på sulan så var det ett 150, fan man skämdes ju nästan med mitt 110.... men går det inte med ett 120 så går det inte...

Du kan ju vara glad över att ditt däck går snabbare i en kurva. :tungan

Tror det var 90/90

100/90 som gick fortast i en kurva.

Hör med cris ash om du vill veta vilket som går fortast i en kurva. :tummenupp

Solid snake

Guest
nicke skrev:
..... men du vet inte nån intrenet butik som säljer däck som passar?

Hum, jag tror inte det, handlar alltid över disk. :3freak

Kör till din lokala handlare, oves motor borde väl ha, är väl inte så långt? :va

Solid snake

Guest
nicke skrev:
jo jag har letat på länkarna <---------- där, men dom hade inte 110,18" däck.. men ingen som vet ett ca pris på ett hyfsat bra däck?.. aja, får åka förbi min "lokala" handlare då nån dag...

Har för mig att mitt bak kostade runt 700, då ingick krängning av det gamla o det nya.

Fram kostade det nog runt 600, ingick också krängning.

Lika bra att du bytar båda samtidigt, annars kan man få oanade effekter när man ska svänga pga olika gummiblandningar. :brinnerup

Inte så kul när man ligger som fan i en kurva. :gnissla

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Solid snake skrev:
Har för mig att mitt bak kostade runt 700, då ingick krängning av det gamla o det nya.

Fram kostade det nog runt 600, ingick också krängning.

Lika bra att du bytar båda samtidigt, annars kan man få oanade effekter när man ska svänga pga olika gummiblandningar. :brinnerup

Inte så kul när man ligger som fan i en kurva. :gnissla

aja det löser sig väll, jag får bara ge ifan att lägga rök måln resten av denna sommar! :gnissla (har ett par mm kvar på mönstret iallafall) :squid

Last edited:

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Dizzy skrev:
aja det löser sig väll, jag får bara ge ifan att lägga rök måln resten av denna sommar! :gnissla (har ett par mm kvar på mönstret iallafall) :squid

Akta bara så du inte kör slut på däcket.

:rolleyes:

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...