Neppe skrev:Jag undrar om det finns nån som reparerar en bakdämpare till en aprilia rs -98? ge mig en länk isåfall
jo usch, rs dämparna som sitter på original e verkligen usla, min började pissa oljahelt plötsligt, köpte också en ny på suspension springzz i sollentuna, en med gasinställning lite "de-lux". skönt om man ska köra bana med den, har dock aldrig gjort det min rs e för övrigt till salu, ska sälja den och köpa mig en 600, har några på G men måste som sagt sälja 125:an först.. FORT!!Neppe skrev:Jag undrar om det finns nån som reparerar en bakdämpare till en aprilia rs -98? ge mig en länk isåfall
Jimmyboy skrev:jo usch, rs dämparna som sitter på original e verkligen usla, min började pissa oljahelt plötsligt, köpte också en ny på suspension springzz i sollentuna, en med gasinställning lite "de-lux". skönt om man ska köra bana med den, har dock aldrig gjort det min rs e för övrigt till salu, ska sälja den och köpa mig en 600, har några på G men måste som sagt sälja 125:an först.. FORT!!
Lycka till med dämparen!
precis, jag trodde det också, det är väl bara att fylla på ny olja och lappa ihop eller nåt , men icke, man var tvungen att köpa ny :kockouggla skrev:Samma med min futura, RIKTIGT USEL bakdämpare, kan ju dock bero på att den är gammal, men va fan, man kan ju inte ens byta olja i den..
shoik skrev:Rs:en är "lättskruvad" men jag tror att om man inte skruvat förut ska man nog läman in den
iaf det är rätt edholm bit tillbaka nue
på dom haha
Jimmyboy skrev:jag har skruvat mycket, men det e inte mycket att göra, för det gick inte att laga.. alla sa: köp ny
Edholm skrev:Sen så är miton faktiskt 3ggr mer lätt skruvad än vad en AF1:a är Har aldrig skruvat RS så där ska jag inte säga nått..
Solid snake skrev:Plus att den är snyggare.
NatoN skrev:
The taste is like the butt.
NatoN skrev:Jag har meckat endel med min AF1:a och så sketen verkar den inte iaf. Jag tycker att den verkar välbyggd och genomtänkt på de flesta punkter..
NatoN skrev:Jag har meckat endel med min AF1:a och så sketen verkar den inte iaf. Jag tycker att den verkar välbyggd och genomtänkt på de flesta punkter. Inget av plastdreven i min motor var det minsta slitet. Oljepumpen som vi trodde hade pajat funkar hur bra som helst, orsaken till att den inte fick olja kan ha berott på de två 10cm:s tejpbitarna som hade täppt igen oljetanken Anledningen till att min har vart bökig har heller inte berott på kvaliteten. Kopplingsvajern är kanske lite svår att ta loss utan att ta av transmissionskåpan, men hur ofta byter man den?
Jag har inte meckat med miton så jag kan inte jämföra dem.
Sen så måste väl även miton ha nackdelar, Edholm?
The taste is like the butt.
Solid snake skrev:Sa det bara för att jävlas egentligen, futuran e snyggare än den gamle miton men den nya klår den inte, inte rs heller för den delen.
EDIT: Möjligen extrema.
shoik skrev:Du vill inte köpa bromsbelägg?
Edholm skrev:Futuran är 3ggr snyggare än den äldre miton.. Men den vanliga AF1:an är väll ingen höjdare kanske..
Jo finns ett par nackdelar med miton också.. Men det är faktiskt inte så många eller stora.. Mest bara små saker som man retar sig lite på. Typ att hastighetsmätaren syns dåligt, saknas tankmätare, Inget skydd för kylaren, Elsystemet verkar krångla en del på vissa mitt har funkat fint hittils iaf.. Ingen sikt alls i bakspeglarna.. osv..
shoik skrev:dämpare?
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |