bakdrevet, dämpargummit?

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Alltså skruvarna till bakdrevet på nsrn sitter ju i något gummi. Det går inte skruva åt drevet mer och det glappar ganska rejält när man drar de fram och tillbaka (mot däcket) inget motstånd alls. Är gummit som sitter där slut då? För det är väl meningen att de ska fjädra tillbaka?

Om jag ska ha effektpipa + öppet filter, vilka dimensioner på munstycket ska ja sattsa emellan att testa med? Vet inte orginal på min hoj.

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
i med att du inte vet vilket orginal munstycke det sitter på så är det ganska omöjligt att säga. Öppna och kolla i fuggen! man kan säga att man ska bestycka upp 10% mer än orginal minstycket.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Pr0bz skrev:
2402205 Alltså skruvarna till bakdrevet på nsrn sitter ju i något gummi. Det går inte skruva åt drevet mer och det glappar ganska rejält när man drar de fram och tillbaka (mot däcket) inget motstånd alls. Är gummit som sitter där slut då? För det är väl meningen att de ska fjädra tillbaka?

Om jag ska ha effektpipa + öppet filter, vilka dimensioner på munstycket ska ja sattsa emellan att testa med? Vet inte orginal på min hoj.
Kan du ta av drevet:va För det är väl ryckutjämnare på den och då sitter det ju inte stenhårt.

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
:) Gummibusnignerna e inget större problem att byta bara att d tar tid o e svårt att få ut dom gammla! vet inte hur många svordommar jag o pappa sa! kan iaf rekomenderar dig att byta för det blir en rejäl skillnad!

Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
!ante skrev:
2402644 :) well d sitter ju gummi bussningar i bakf'ögen och dom måste man bta ibland för att d inte ska vibbrera som jag vet inte vad. var ett hvete att få ut mina men d gick!
Vart är du någonstans?

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM Duke II
min går för fett på ett 138 munstycke, det sitter giannelli avgas + öppetfilter på.. Orginal fungerar för mig iaf..

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
!ante skrev:
2402644 :) Gummibusnignerna e inget större problem att byta bara att d tar tid o e svårt att få ut dom gammla! vet inte hur många svordommar jag o pappa sa! kan iaf rekomenderar dig att byta för det blir en rejäl skillnad!

Så drevet ska sitta helt fast egentligen då, eller?

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
Söderen_ skrev:
2403534 ja. vart beställer man ryckutjämnare??? skulle också behöva nya.
beställde utav närmaste hojj butik... kommer inte ihåg vad d kostade men d var iaf värt varenda krona!:)

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457