Bakgrunden till ditt nick?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Ibland funderar jag på hur vissa medlemmar kommit fram till det namn de använder här på forumet. Vissa nick är ju ganska självförklarande, medan andra väcker lite fler frågetecken.
Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss med en liten förklaring av typ när/var/hur/varför vi valde det nick vi till slut bestämde oss för.

Till exempel "Jag valde att kalla mig för 'Hilti', för jag gillar att borra!".

---

Som initiativtagare ska jag givetvis ta första steget.

Mitt nick är taget från en låt av Ramones som heter "Bonzo Goes to Bitburg", eller "My Brain is Hanging Upside Down", i den amerikanska versionen.

Även om låten har en politisk innebörd och bakgrund så har jag tagit namnet enbart av den enkla anledningen att jag gillar låten. Är inte så politiskt engagerad (särskilt inte i 25 år gamla händelser) att det betyder mer än så.

Att namnet Bonzo sedan har en lite clownig ton känns också rätt passande.

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Har haft samma nick sedan 93 94 tror jag, skulle regga mig på en Irc, tänkte hete Ac/Dc, men /Dc fick inte vara med, så det vart kort och gott bara Ac sen utveckla jag det till A©, brukar försöka heta samma på alla forum eller andra sidor, om nu sidan godtar © annars blire bara Ac.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Är väl 15 år sen jag klurade ut det. Efter att ha varit som alla finniga tonåringar och velat ha något tüfft!!1 och helt sonika valt ett nick som alla andra på nätet också använde ville jag ha något som ingen annan hade, så att jag kunde ta med mig min online-persona till nya ställen och folk som jag snackat tidigare med skulle veta vem jag var.
Jag gillade lite äldre svenska, varulvar och annat sånt blackmetalligt, så ulvhamne fick det bli.

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Bra fråga, är så länge sen nu att jag kan inte riktigt komma på varför just Bentebent fastnade. Är väl delvis för att det är inte så vanligt och hur kan man inte älska Lennart Jähkel? :tungan Att folk från hela världen känner igen figurerna är ju ett plus med :)

katjakaj-en-bentebent_49426057.jpg

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Har haft samma nick sedan 93 94 tror jag, skulle regga mig på en Irc, tänkte hete Ac/Dc, men /Dc fick inte vara med, så det vart kort och gott bara Ac sen utveckla jag det till A©, brukar försöka heta samma på alla forum eller andra sidor, om nu sidan godtar © annars blire bara Ac.
Nästan samma här, på bbs-tiden kallade jag mig Ghost, men det va måttligt unikt på bla irc, så då fick det bli Hoztic istället.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
...Ett drygt tio år gammalt nick från när jag spelade mer online än vad jag gör idag.

Swe-delen är ju uppenbar. Pace-delen kommer ifrån det faktum att jag är "chiptrimmad" dvs har pacemaker.

Mer komplicerat än så är det inte.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Köpte en KTM 620 och reggade mig här för att läsa lite, hojen är såld sen väldigt länge men jag är kvar :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Bushido betyder "the way of the warrior", och är gammal samurajcodex som dikterade hur de levde och lärde. Lojalitet, heder och så vidare. När jag var yngre pysslade jag mycket med kampsport och var väldigt fascinerad av äldre kampstilar, och när jag en gång försökte "utbilda" en bekant i delar av mitt intresse tyckte han att mitt prat blev för tekniskt och djupt varpå han utbrast "Äh, pallar inte. Jävla Bushido":D Sen kallades jag det ett tag i min vänskapskrets... Är inget som jag kallats särskilt mycket eller särskilt öppet egentligen, men det fastnade och hängde med så pass att det blev mitt föredragna nick på forum.

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Blev kallad ismannen av en Stockholmare som fick för sig att vi har istid året om i Norrland. Sen fick det hänga med av bara farten.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
För att använda några väl valda fraser:
Äter inte frukt o grönt... däremot har min mat gjort det.
Mat skall ha haft ett namn.
Så länge det haft en puls går det att äta.

Osv osv osv.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...