Bonzo
Trying real hard to be the shepherd
Ibland funderar jag på hur vissa medlemmar kommit fram till det namn de använder här på forumet. Vissa nick är ju ganska självförklarande, medan andra väcker lite fler frågetecken.
Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss med en liten förklaring av typ när/var/hur/varför vi valde det nick vi till slut bestämde oss för.
Till exempel "Jag valde att kalla mig för 'Hilti', för jag gillar att borra!".
---
Som initiativtagare ska jag givetvis ta första steget.
Mitt nick är taget från en låt av Ramones som heter "Bonzo Goes to Bitburg", eller "My Brain is Hanging Upside Down", i den amerikanska versionen.
Även om låten har en politisk innebörd och bakgrund så har jag tagit namnet enbart av den enkla anledningen att jag gillar låten. Är inte så politiskt engagerad (särskilt inte i 25 år gamla händelser) att det betyder mer än så.
Att namnet Bonzo sedan har en lite clownig ton känns också rätt passande.
Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss med en liten förklaring av typ när/var/hur/varför vi valde det nick vi till slut bestämde oss för.
Till exempel "Jag valde att kalla mig för 'Hilti', för jag gillar att borra!".
---
Som initiativtagare ska jag givetvis ta första steget.
Mitt nick är taget från en låt av Ramones som heter "Bonzo Goes to Bitburg", eller "My Brain is Hanging Upside Down", i den amerikanska versionen.
Även om låten har en politisk innebörd och bakgrund så har jag tagit namnet enbart av den enkla anledningen att jag gillar låten. Är inte så politiskt engagerad (särskilt inte i 25 år gamla händelser) att det betyder mer än så.
Att namnet Bonzo sedan har en lite clownig ton känns också rätt passande.