Xraptor skrev:
Mitt bakhjul spinner hela tiden när jag försöker koppla upp den på 2:an. Jag har varma däck och har provat att dra ner varvtalet men den spinner väldigt ofta....varför?
Gör jag fel eller vad är det som händer, börjar bli lite frustrerad när den inte vill. Med rullen är det inga problem, den kommer så fint så, men när jag kopplar så är bakdelen över hela vägen .
Spinner med originaldäck.... verkar yalla skumt.... Måste va djävligt dåliga däck monterade original
Flytta tungdpunkten lite bakåt... hasa bak liiite så det blir lite mer vikt på bakdäcket (lägg inte för mycket tankeverksamhet på det när du ska wheela bara). Du kan dra upp den i stort sett oavsett vilket varvtal/hastighet du har, alltifrån 50-140km/h ska gå bra med din hoj. Ju lägre hastighet ju lugnare får du ta det när du varvar till när du kopplar..... ligger du i 140 och ska ha upp den får du smiska till han till varvstoppet innan du smackar ut kopplingen. Då kommer den lugnt och fint, släng i 3'an när du fått höjd på den annars blir det inte så lång wheelie
Jo.... nu kom jag på.... Det låter som att du böjer dig fram när du släpper kopplingen, sitt med ganska raka armar så din kroppsvikt hjälper till att dra upp hojjen.... jag brukar omedvetet rycka lite oxå när jag släpper kopplingen, det behövs inte men det ger bättre kontroll känns det som.....
När du skriver att du provar att dra ner varvtalet, menar du då att du kör långsammare när du ska till och koppla upp den eller att du inte varvar så mycket när du kopplar?