Bakhjulsåka

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Jag läste för ett tag sedan en mycket gedigen tråd om hur man lyckas få upp sin båge på bakslangen. Nu har jag varit ute och testat utan att lyckas mer än med små skutt som blir helt lama :huvet .
Jag hade behövt läsa på mer, men tråden verkar ha försvunnit :confused: . Jag har letat så gott det går men ej funnit den.
Eller är det någon här som kan ge ett konkret exempel på hur jag får upp min Thundercat :va ? Vore tacksam för antingen tråden eller annan bra hjälp.

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
<<Spider>> skrev:
Jag läste för ett tag sedan en mycket gedigen tråd om hur man lyckas få upp sin båge på bakslangen. Nu har jag varit ute och testat utan att lyckas mer än med små skutt som blir helt lama :huvet .
Jag hade behövt läsa på mer, men tråden verkar ha försvunnit :confused: . Jag har letat så gott det går men ej funnit den.
Eller är det någon här som kan ge ett konkret exempel på hur jag får upp min Thundercat :va ? Vore tacksam för antingen tråden eller annan bra hjälp.
denna du letar efter?
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=65442&highlight=slanga

Thunder

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Fotrally skrev:
hehe! =)

*Men ta det lungt och använd riktiga skyddskläder
*Öva helst på en övergiven väg.

Jag har blivit så gammal :tomten och vis att jag har mer skyddsutrustning nu än jag någonsin ägt under alla år jag kört. Tar ju en hel evighet att bara ta på sig grejerna. Man lär så länge man lever! (Eller så har man en fru som ställer krav! :brinnerup )

Men tack ändå! :tummenupp

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
<<Spider>> skrev:
Jag har blivit så gammal :tomten och vis att jag har mer skyddsutrustning nu än jag någonsin ägt under alla år jag kört. Tar ju en hel evighet att bara ta på sig grejerna. Man lär så länge man lever! (Eller så har man en fru som ställer krav! :brinnerup )

Men tack ändå! :tummenupp

låter bra det! :)
Som Stephen sa: ha någon med dig!

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
jag hade en gixxer600 som jag sålde förra veckan. körde ettan ut och hann precis slänga i tvåan och åka en liten bit till.. längre än så blev det inte =) Köpte en motard igår, kan säga att det är aningen lättare med den :D

Thunder

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
JiMpA skrev:
jag hade en gixxer600 som jag sålde förra veckan. körde ettan ut och hann precis slänga i tvåan och åka en liten bit till.. längre än så blev det inte =) Köpte en motard igår, kan säga att det är aningen lättare med den :D

Jag lånade en kompis R6 -03 och den var det inga problem att snyggt komma upp med, sedan blev det ju inte historiens längsta bakhjulsåka. Men en bit kom jag och var tokigt stolt :D . Precis när jag tyckte att jag lyckats med något så kom polaren med min Thundercat, naturligtvis på en sanslöst lång bakhjulsresa..... :4skrika
Jag fattar inte varför jag inte kan fixa detta på min egen båge!!!!! :va
Jag tror helt enkelt att jag får byta till en R6. Ut och leta........

Zippy

Jackad kolv är inte fel....
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Retta -02 stunt, Fast 50, Pocketbike, Trehjuling
<<Spider>> skrev:
Jag lånade en kompis R6 -03 och den var det inga problem att snyggt komma upp med, sedan blev det ju inte historiens längsta bakhjulsåka. Men en bit kom jag och var tokigt stolt :D . Precis när jag tyckte att jag lyckats med något så kom polaren med min Thundercat, naturligtvis på en sanslöst lång bakhjulsresa..... :4skrika
Jag fattar inte varför jag inte kan fixa detta på min egen båge!!!!! :va
Jag tror helt enkelt att jag får byta till en R6. Ut och leta........

D e inte bågen d e fel på? går å åka på bakhjulet med allt öva på bara så kommer D...lycka till :yoparty

javonanka

Hojlös, men det ordnar sig
Gick med
9 Sep 2005
Hoj
*letar ny motard*
Zippy skrev:
D e inte bågen d e fel på? går å åka på bakhjulet med allt öva på bara så kommer D...lycka till :yoparty

Skulle gärna se en Harly modell långgaffel dra upp på bakhjulet :yoparty , bäst blir nog nerslaget :va

Ingen som har en sån film?

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
javonanka skrev:
Skulle gärna se en Harly modell långgaffel dra upp på bakhjulet :yoparty , bäst blir nog nerslaget :va

Ingen film har jag.

Sune Andersson hjular med Thriump rocket, 385 kg glidare.

Sen beror det ju på hur du sätter ner den också,du kan ju smyga ner den med gasen.

Zippy

Jackad kolv är inte fel....
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Retta -02 stunt, Fast 50, Pocketbike, Trehjuling
javonanka skrev:

Klart det går med Harley långgaffel men vem faan köper en sån för att slanga??? :va

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...