Slarvade med bakhjulslagret på min WR, men va för lat för att byta, dorg mig lite för det, dyrt o lämmna in, samt att jag aldrig gjort det själv.
Tillslut, när jag va typ 50 meter hemmifrån, som tur va, så började bakhjulet vickla frammåtillbaka när man körde, bakhjulet "självsvängde" typ.... Skitläskigt, hehe, gick inte o köra längre på det såklart, när jag kom hem o skruvade bort bakhjulet så bara trillade det ut kulor från lagret, jääättebra!! :hih
Så BYT I TID!!!i
Jag försökte byta själv, men men gick bet på låsringen som verkligen låst sig, så jag lämmnade in det, dom fick borra bort den, antagligen på grund av att hjullagret gick sönder helt tillslut... Somsagt, byt i tid.
På NSR va det dock inga problem! Framhjulslagret glappade lite...
Det är inte specielt svårt att byta själv, du har ju en offroad så det är ju bara o palla upp den under, ta bort framhjulet, sen kan du läsa här om du inte hur det går till:
http://www.soe.se/mek/hjullager/hjullager.htm
Jag åkte ner till sverull, mina lager skulle ha kostat 200 kr, men tack vare en väldigt schyst kille i kassan så fick jag 25% rabatt, dvs 150 kr
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
SKF är ju förmodligen ännu billigare, om man nu ka köpa direkt därifrån. Ta med dig dina gammla lager bara så kollar dom upp vad du ska ha för nått.
Hoppas det löser sig
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)