wand skrev:2048523Min nya 14e har bakhjulet nästan helt låst . det går att köra men det går trögt. först trodde ja att det var bromsen men nu har ja justerat den men felet kvarstår. Nån annan som haft samma prob????
wand skrev:2048569För dom 2500kr jag betalat så tycker jag att det är en väldigt liten sak att begära att bakhjulet ska rulla fritt och inte nita så fort man släpper gasen. en del av fästet till bomsbackarna skaver ochså mot skivan pga konstruktionsfel men det har ja slippat ner.
Jag visste att det var dålig kvalite på dom här hojarna men när man börjar skruva isär så ser det fan ut som nåt en 14åring plockat ihop på slöjden.
wand skrev:2049258Det enda ja kan göra är att ta bort bakbromsen då allt är byggt helt snett. Är det någon som haft samma problem hur löste ni de? Fick ni ta bort bromsen som jag??
arrto skrev:2063997Tja!
Har haft samma problem. Kan garanterat säga att hjullagrena är kassa! Bara byta lager. Kostar c a40-50 spänn styck. Går att köpa på mekonomen eller nån annan rackare som säljer kullager.
För att vara på den säkra sidan kan du skruva bort däcket och kolla så att lagrerna går som de ska.
Men jag är till 98,9% säker på att det är hjullagrena...
wand skrev:2049258Det enda ja kan göra är att ta bort bakbromsen då allt är byggt helt snett. Är det någon som haft samma problem hur löste ni de? Fick ni ta bort bromsen som jag??
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |