Bakhul 14e

wand

MM FÖRMODLIGEN
Gick med
20 Aug 2005
Hoj
Duke2
Min nya 14e har bakhjulet nästan helt låst . det går att köra men det går trögt. först trodde ja att det var bromsen men nu har ja justerat den men felet kvarstår. Nån annan som haft samma prob????

6008pro

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
aprilia rs
wand skrev:
2048523 Min nya 14e har bakhjulet nästan helt låst . det går att köra men det går trögt. först trodde ja att det var bromsen men nu har ja justerat den men felet kvarstår. Nån annan som haft samma prob????

Vi är säker många som haft liknande fel.
När det inte finns distanser eller riktiga kullager inne i naven, så kan det inte annat än paja. Men å andra sidan har vi inte betalt för en högkvalitativ vara. Jag tror inte att ordet "kvalitetskontroll" finns i E14 fabrikens ägares vokabulär. Vad kan vi mer begära för en sak som har ett ungefärligt kilopris fritt fabrik på US$3:-/kg

wand

MM FÖRMODLIGEN
Gick med
20 Aug 2005
Hoj
Duke2
För dom 2500kr jag betalat så tycker jag att det är en väldigt liten sak att begära att bakhjulet ska rulla fritt och inte nita så fort man släpper gasen. en del av fästet till bomsbackarna skaver ochså mot skivan pga konstruktionsfel men det har ja slippat ner.

Jag visste att det var dålig kvalite på dom här hojarna men när man börjar skruva isär så ser det fan ut som nåt en 14åring plockat ihop på slöjden.

6008pro

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
aprilia rs
wand skrev:
2048569 För dom 2500kr jag betalat så tycker jag att det är en väldigt liten sak att begära att bakhjulet ska rulla fritt och inte nita så fort man släpper gasen. en del av fästet till bomsbackarna skaver ochså mot skivan pga konstruktionsfel men det har ja slippat ner.

Jag visste att det var dålig kvalite på dom här hojarna men när man börjar skruva isär så ser det fan ut som nåt en 14åring plockat ihop på slöjden.

Det kanske är så att E14 är en förkortning av "Extra korkad 14 åring" även på någon kinesisk dialekt.

wand

MM FÖRMODLIGEN
Gick med
20 Aug 2005
Hoj
Duke2
Det enda ja kan göra är att ta bort bakbromsen då allt är byggt helt snett. Är det någon som haft samma problem hur löste ni de? Fick ni ta bort bromsen som jag??

arrto

Ny medlem
Gick med
4 May 2004
Hoj
KTM DUKE 2
wand skrev:
2049258 Det enda ja kan göra är att ta bort bakbromsen då allt är byggt helt snett. Är det någon som haft samma problem hur löste ni de? Fick ni ta bort bromsen som jag??

Tja!

Har haft samma problem. Kan garanterat säga att hjullagrena är kassa! Bara byta lager. Kostar c a40-50 spänn styck. Går att köpa på mekonomen eller nån annan rackare som säljer kullager.

För att vara på den säkra sidan kan du skruva bort däcket och kolla så att lagrerna går som de ska.

Men jag är till 98,9% säker på att det är hjullagrena...

Andreas_ace

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
Yamaha r6 -99
arrto skrev:
2063997 Tja!

Har haft samma problem. Kan garanterat säga att hjullagrena är kassa! Bara byta lager. Kostar c a40-50 spänn styck. Går att köpa på mekonomen eller nån annan rackare som säljer kullager.

För att vara på den säkra sidan kan du skruva bort däcket och kolla så att lagrerna går som de ska.

Men jag är till 98,9% säker på att det är hjullagrena...

Skulle också tro att det e lagrerna.
Kollade mina igår, dem hade typ dött, Och det var efter ca 4timmars körning.

mn_mamma

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2005
Hoj
Mini Moto
wand skrev:
2049258 Det enda ja kan göra är att ta bort bakbromsen då allt är byggt helt snett. Är det någon som haft samma problem hur löste ni de? Fick ni ta bort bromsen som jag??

jag tog bort bromsen på min så de blev inte nån mer backhjuls körning för mej :Bugar

Meli

swemoto.com
Gick med
9 Feb 2005
Hoj
RR-04 Bi-zeta, 50 cc, 6 kolvsok
kolla så att kedjan inte är för spänd innan du larmar ut massa pengar på lager och annat.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...