Maxout
Mr
Den perfekta rookie-tråden? Märker ni någon skillnad?
Sätter du däcket med markeringarna vid ventilen brukar man inte behöva bråka så mkt med vikter.J.Andersson skrev:2271269Den perfekta rookie-tråden? Märker ni någon skillnad?
oscar skrev:2271356Kanske inte får svara, men ja du märker skillnad!
Kanske inte får hålla med... men JA oscar har 100% rätt i denna fråga...oscar skrev:2271356Kanske inte får svara, men ja du märker skillnad!
?Neutral skrev:2271619Balansera fälgen en gång riktigt och placera däcken rätt så brukar man inte behöva balansera mer.
Varken fälgen (allt utom däcket menar jag då) eller däcket har perfekt balans. Skillnaden är att nästan alla däckfabrikat markerar det lättaste stället på varje enskilt däck de producerar med en färgklick, den ska man placera vid ventilen för att motverka att den är det tyngsta stället på fälgen. Har man fått till det bra en gång så fungerar det oftast i fortsättningen också. Självklart kontrollerar man varje gång ändå för att vara säker om man har tid men oftast behöver man inte korrigera.Lindén skrev:2271632?
Det e väl olika mycket gummi på olika delar utav däcket e väl därför man balanserar...
Annars är det ju ingen idé för däck firmorna att ha vikter utan sätta på däcket på samma ställe bara.
Förklara gärna.
Ofan.Neutral skrev:2271658Varken fälgen (allt utom däcket menar jag då) eller däcket har perfekt balans. Skillnaden är att nästan alla däckfabrikat markerar det lättaste stället på varje enskilt däck de producerar med en färgklick, den ska man placera vid ventilen för att motverka att den är det tyngsta stället på fälgen. Har man fått till det bra en gång så fungerar det oftast i fortsättningen också. Självklart kontrollerar man varje gång ändå för att vara säker om man har tid men oftast behöver man inte korrigera.
Det rör ju på sig lite nu å då då du har driften där...WestW skrev:Angående märkningen på däck har jag aldrig brytt mig om det bak. Verkar inte spela nån roll där. Fram har jag satt märkningen rätt .
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|