Balansering av däck?

Rickie Key

Medlem
Gick med
6 Feb 2004
Hoj
zx9r -01
Har precis monterat dit mina nya Bridgstone Battlax 014 på min Ninja.
Har ju ingen tillgång till nån balanseringsmaskin så jag la på däcken och testade några mil i olika farter utan att känna av nån som helst obalans,hade jag tur eller hur gör ni andra som kränger däck själva?

/Rikard

Bergare

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
06 Yamaha R1 å en zx10r 2004
Rickie Key skrev:
Har ju ingen tillgång till nån balanseringsmaskin så jag la på däcken och testade några mil i olika farter utan att känna av nån som helst obalans,hade jag tur eller hur gör ni andra som kränger däck själva?

/Rikard

Bak kränger ja alltid själv å utan att balansera, har aldrig märkt ngn obalans... Fram brukar ja balansera.. Känns säkrast så...

Rickie Key

Medlem
Gick med
6 Feb 2004
Hoj
zx9r -01
Men eftersom jag inte känner det minst lilla obalans i framdäcket så bör det var okej då tycker man... :) Men jag vågar knappt lägga ner nu för jag inbillar mig att dom ska vara såååå hala! :tungan
Men nån gång måste man ju slita bort mödisen på sidorna oxå. :D

/Rikard

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Jag har lagt på ett par däck hos Euromaster,dom påstår att det är helt onödigt att balansera ett bakdäck på en sporthoj.Dom förklarade för mej att bakdäcket rör sej på fälgen,jaja jag har inga klagomål ialf.....

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Rickie Key skrev:

/Rikard
Vad har du för verkryg då?Skruvmejslar å spett eller,tycker att det verkar krångligt att mecka med sånt själv hehe.När jag ska byta nästa gång så kommer jag hem till dej så får du visa,bor i Hylte btw :tummenupp

Skorpan

Guest
Exup skrev:
Jag har lagt på ett par däck hos Euromaster,dom påstår att det är helt onödigt att balansera ett bakdäck på en sporthoj.Dom förklarade för mej att bakdäcket rör sej på fälgen,jaja jag har inga klagomål ialf.....
jag o Cap bytte ett bakdäck idag utan o balansera det o jag måste säga att det känns i höga farter,även om det inte är mycket men det känns...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln