Godmorgon.En snabbfråga,törs man lämna in ett framhjul UTAN bromsskivor för omläggning....?Finns det ingen risk för obalans då skivorna monteras efteråt,då de ej var med vid balanseringen?
![]()
![]()
holm44
Varför ska du skruva bort bromsskivorna då ? verkar onödigt.
Tidigare inlägg har haft problem m skadade skivor vid oförsiktiga verkstäder! Nu är iallafall skivorna uppmärkta o demonterade,hoppas jag inte skapat mig ett problem sen i vår då hojen ska ut!![]()
holm
Nej, du kommer inte att få problem på grund av att verkstaden balanserat dina hjul utan skivor. Däremot skulle jag inte lämna något till en verkstad som skadar ens skivor när dom kränger däck. Helt otroligt, det går ju knappt![]()
Glöm bara inte rätt sorts gänglåsning på bultarna efter du borstat bort det gamla. Bultarna dras inte särskilt hårt...
Tidigare inlägg har haft problem m skadade skivor vid oförsiktiga verkstäder!
Istället för att skruva bort bromsskivorna så skulle jag gå till en seriösare däckfirma än den som du tidigare verkar ha anlitat![]()
Hade tänkt nått blått...LOCTITE gängsäkring normal 242 en droppe/bult
it`s okay?
holm![]()
222, 242 eller 243 är inte så noga. Ta den som du har, bara det inte är för "permanent" låsning, eller är stark...
Det är svårt att bryta en vana som man har, känns det säkert för dig att göra på ett speciellt sätt får du göra det om du vill...
Men man ska som andra sagt undvika att skruva bort skivorna i onödan, det gör oftast mer skada än nytta.
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |