Banåkning 2007!

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Vi har ju kommit långt in på det nya året, hela 2 dagar så vad kan sitta bättre än den första banåkningstråden! :tummenupp
Jag vill slå ett slag för förarlicensutbildningen den 19-20 maj på Midlanda.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2684211#post2684211
Vad skall just jag med en sådan kurs tänker ni nu, jo det skall jag berätta. Denna kurs gör att ni kan deltaga på sommarens alla licenskörningar! Tänk att veta att varje vecka under hela sommaren finns det åtminstone 1 dag då jag kan "gasa helvete" (som det så fint heter på fjollträskska). Jag kommer att få träffa likasinnade som gärna berättar för dig hur du ska bli en bättre, säkrare och snabbare förare. De fula oskrapade knäpuckarna kommer att bli vackert nedslipade och ditt största problem blir alla brudar som kommer att slänga trånande blickar efter just dig. När du nu ändå för en gång skull är ute och åker gata (vilket förövrigt kommer att bli tråkigt efter lite bankörning) kommer du att förhoppningsvis blivit lite mer insiktsfull med att avåkningszonerna på Kullavägen och Bullmarksvägen inte är välkrattade sandfållor utan sten, stubbar och träd. Skulle du nu efter en tids nötande på bana få blodad tand då du inser att mina varvtider faktiskt inte är så pjåkiga, ja då har du redan gått denna förarutbildning och kan kvittera ut en licens. Sedan är det bara att ställa upp i första bästa tävling och visa sörlänningarna var skåpet skall stå! :tummenupp
Vi syns på banan!
/RJ

Last edited:

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Ja det verkar till och med som om jag ska plocka ut min licens i år...och få använda den på riktigt dessutom :hojsmilie

Synd att våren är så förbannat långt borta...jag behöver träning...

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
cbjorkman skrev:
2691468 Ja det verkar till och med som om jag ska plocka ut min licens i år...och få använda den på riktigt dessutom :hojsmilie

Synd att våren är så förbannat långt borta...jag behöver träning...
Tell me more! :)

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
cbjorkman skrev:
2692413 Inte just nu :hej
OK, men du har just blivit uppskriven på träningslägret i Tjeckien som körs i april. Vad kul det ska bli med en till från Umeå som vill ned och smiska på Brnobanan! :tummenupp

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RJ skrev:
2692509 OK, men du har just blivit uppskriven på träningslägret i Tjeckien som körs i april. Vad kul det ska bli med en till från Umeå som vill ned och smiska på Brnobanan! :tummenupp

Hmmm...skulle inte va dumt alls men tyvärr tror jag att det sträcker sig utanför min såkallade "satsning"...

cha0s

Total galning?
Gick med
22 Oct 2003
Hoj
R6 med lila kåpor
Vad kostar utbildningen?
Hittade inga priser, sökte säkert dåligt....

Hade tänkt mig till Kemora helgen innan, men kanske ska ställa in det och ta licensen istället...

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
cha0s skrev:
2692666 Vad kostar utbildningen?

Hade tänkt mig till Kemora helgen innan, men kanske ska ställa in det och ta licensen istället...
Skriv i tråden på Sundsvallsdelen och fråga. Självklart skall du gå denna kurs nu när du skaffat rejshoj! :tummenupp

cbjorkman skrev:
2692585 Hmmm...skulle inte va dumt alls men tyvärr tror jag att det sträcker sig utanför min såkallade "satsning"...
Äsch nu skall vi inte vara blygsamma, du har ju till och med någon att samåka med, lilla jag! :tummenupp
Vad är det värsta som kan hända om du åker ned till Brno, möjligtvis kanske du blir för snabb och det måste ju vara jobbigt att leva med... :tungan

Last edited:

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
cha0s skrev:
2692666 Vad kostar utbildningen?

För tre år sedan kostade det 800 kr, lägg till någon hundring + medlemsavgift till NRS för 120kr så borde du komma nära sanningen.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Abloy skrev:
2694187 För tre år sedan kostade det 800 kr, lägg till någon hundring + medlemsavgift till NRS för 120kr så borde du komma nära sanningen.
M.a.o svinbilligt! Inget att fundera på! :tummenupp

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RJ skrev:
2693982 Äsch nu skall vi inte vara blygsamma, du har ju till och med någon att samåka med, lilla jag! :tummenupp
Vad är det värsta som kan hända om du åker ned till Brno, möjligtvis kanske du blir för snabb och det måste ju vara jobbigt att leva med... :tungan

Att jag blir för snabb är förståss nåt jag skulle kunna leva med...men det blir många bandagar "här hemma" för samma pengar.

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Min licens ligger bara och samlar damm...
Licenskursen var trevlig, teori och körning. Inbrott och morgonillamående inträffade också. Bastanta dörrar har dom i Härnösand, det vet vi nu.

Nu då jag inte har nån sporthoj så saknar man det ju lite, men man blev lite tagen av skogstrollet och det är inte så tråkigt heller. Kanske man skulle investera i en banracer, frågan är bara om lönen räcker till för enduro, banracing, touring och veteranrenovering. Den ska ju räcka till frun, kärringa, unga och barna som killen som löneförhandlade sade.
En apelsinhoj skulle nog räcka för att döva suget efter lite racing.
Men nu ska jag döva suget efter mat. Tjoho.

cha0s

Total galning?
Gick med
22 Oct 2003
Hoj
R6 med lila kåpor
Nu är jag anmäld till både licenskursen och 2 heldagar innan med banåkning.nu. Så jag börjar hårt i sommar =)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy